מי יודע מדוע ולמה? זברה מנוקדת נדירה תועדה בקניה • צפו

הסייח תועד על ידי הצלם פראנק ליו, שחיפש אחר קרנפים בשמורת הטבע מסאי מארה. ייתכן כי זו הפעם הראשונה שתועדה התופעה הנדירה בשמורה הזו. "נראה כמו זן שונה לחלוטין"

זמן צפייה: 00:38

זברה מנוקדת נדירה תועדה בשמורת הטבע מסאי מארה בקניה. על פי ההערכות, מדובר בסייח בן כשבוע בלבד,שלו פרווה שחורה עם נקודות לבנות. הצלם פראנק ליו היה בחיפוש אחר קרנפים כאשר הוא הבחין בחיה הנדירה. "במבט ראשון הוא נראה כמו זן שונה לחלוטין", סיפר ליו. הסייח נקרא טירה, על שם הפקח בשמורה שזיהה אותו לראשונה – אנטוני טירה.

 

View this post on Instagram

 

? Tira - The Odd One @natgeo @natgeowild @natgeoyourshot

A post shared by Frank Liu (@frankliuphotography) on

לטירה יש תופעה נדירה שנקראת "פסאודו-מלניזם", מצב שבו קיימת הגברה או הגדלה של אזורים בעור שבהם יש פיגמנטים כהים ונראה כאילו יש רצף ביניהם. "זה מוטציה גנטית שגורמת לכך שלחיות יש עיוות בדוגמת הפסים שלהן", ציינה רן לאריסון, ביולוגית שלומדת את אבולוציית פסי הזברה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לראשונה: דובי פנדה מסין בדרכם לישראל

פינגווין אומץ על ידי זוג חד מיני – והוחלט כי יגדל ללא מגדר

מחקר חושף: מדוע הכלב שלכם מסתכל עליכם בעיניים עצובות?

פסי זברה הם יחודיים כמו טיבעות אצבע, אבל יתכן כי טירה הוא הפרט הראשון שתועד בשמורת הטבע מסאי מארה בעל התופעה המיוחדת, כך לפי ליו. על אף התגלית המרגשת – עתידו של טירה אינו בטוח.

"רוב הזברות שלהן צבעים לא רגילים לא ישרדו הרבה זמן", ציינה לאריסון, "מחקרים על זנים אחרים הראו שלטורף אמנם קשה יותר לאתר פרט יחיד בתוך קבוצה, אך קל יותר כשהוא שונה. ראיתי מספר תמונות של סייחים עם הדוגמה הזו, אבל רק תיעוד אחד משנות החמישים שבו הפרט היה בוגר".