הסוף לחד"פ: עיריות מקדמות כלים רב פעמיים במוסדות חינוכיים

תל אביב וראשון לציון יחלקו כלים רב פעמיים לתלמידים בבתי הספר, בצהרונים ובגנים ויתקינו מדיחי כלים בעשרות גנים ומעונות יום ברחבי הערים. "הילדים הם סוכני שינוי לשמירה על איכות הסביבה"

זמן צפייה: 07:24

הטרנד החדש בעירייה - אומרים לא לחד פעמי: עיריית תל אביב ועיריית ראשון לציון הודיעו על קידום מהלכים להפחתת השימוש בכלים חד פעמיים במוסדות החינוכיים. בתל אביב יחלקו לילדי הצהרונים בבתי הספר בכיתות א'-ג' ערכת כלי אוכל אישית רב פעמית ויתקינו בעשרות גנים מדיחי כלים. בראשון לציון, שכבר עברה לשימוש בכלים רב פעמיים בצהרונים והחלה בחלוקת בקבוקי שתייה רב פעמיים לכל תלמידי היסודי בעיר, הודיעו כי החל מהשבוע הבא גם מעונות היום יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויוצבו בהם מדיחי כלים.

"מדובר במהלך סביבתי משמעותי מאוד הן מבחינת ההשלכות הסביבתיות והן מבחינת המסר שלנו כעירייה", אמר רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון. "כל יוזמה שמטיבה עם הסביבה למעשה מטיבה עם כולנו ומשפרת את איכות החיים. אני משוכנע שגם הילדים יפנימו את השינוי ויובילו בעצמם מהפכה בביתם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרגל שהושתל ובדיקת DNA: המידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי

נפרדים מהלוויין? חברת יס מקפלת את הצלחות ומשיקה שת"פ עם אפל

הברזילאים באים: כדורגלני העבר מגיעים למשחק ראווה בישראל

כלים חד פעמיים
כלים חד פעמיים | צילום: shutterstock

"מלבד הערך הסביבתי של המהלך, יש להחלטה ערך חינוכי: הילדים שלנו דואגים לעתיד העולם שאליו הם גדלים", הסכימה ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב. "זהו עוד נדבך ברתימת מערכת החינוך, ילדי ותושבי העיר לחינוך סביבתי, מתוך אמונה כי הילדים הם סוכני שינוי לקידום ועידוד ערכי קיימות, שיתוף קהילתי ובריאות".

"המהלך מצטרף לשורה של תהליכים עירוניים המקדמים חשיבה על קיימות", סיפרה שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב. "במערכת החינוך העירונית הילדים לומדים על איכות הסביבה ואקולוגיה ומובילים פרויקטים דרך הסיירות הירוקות. המדיום הוא המסר - בזה מתחיל החינוך".