הזיהום בנחלי הצפון: הבניאס והירדן נפתחו; 4 אתרים עוד סגורים

לפני ראש השנה: משרד הבריאות הודיע כי אין חשש לזיהום בנהר ובנחל המוכרים וכי הכניסה למים מותרת. עם זאת, עדיין קיימת כמות חיידקים חריגה בג'ילבון, משושים, אל על וזאכי

זמן צפייה: 01:29

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי הוסר החשש לזיהום בנהר הירדן ובנחל הבניאס וכי הכניסה למים באתרים מותרת. זאת, יומיים לאחר שאסר את הרחצה במקום בעקבות בדיקות שהצביעו על כמות חיידקים חריגה.

עם זאת, כמות החיידקים בנחלים ג'ילבון, משושים אל על וזאכי עדיין חריגה והרחצה בהם עדיין אסורה זמנית. ממשרד הבריאות נמסר כי דגימות המים יימשכו, והזיהום נמצא תחת מעקב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בהיעדר התקדמות במו"מ: נתניהו צפוי לקבל המנדט – עוד הערב

לאחר 22 שנה: רוצחת בעלה המתעלל תשתחרר מוקדם

"האמונה תמיד קיימת": המשפחה שנדרסה בקריית גת יצאה מביה"ח

בנחל הירדן
קיאקים בנהר הירדן | צילום: יח''צ אבוקיאק

עם זאת, באתרי הקייקאים על גדות הירדן ובכפר בלום לא נמצא זיהום והאתרים פתוחים למבקרים.

גם בשנה שעברה, כזכור, נסגר נחל אל על לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה בהנחיית משרד הבריאות, בעקבות תוצאות דיגום מים לא תקינות, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. ממשרד הבריאות הובהר כי נמצאה חריגה של חיידקי קולי צואתי.

בשנה שעברה התרחשה התפרצות של מחלת הלפטוספירוזיס - עכברת, באזור הצפון שהנחילה מכה קשה עבור אתרי הטיולים בגליל ובגולן. כמה מהנחלים הפופולריים בארץ, בהם בריכת המשושים, פארק הירדן והמג'רסה, נסגרו לכניסת מטיילים דווקא בשיא עונת התיירות.

מחלת העכברת מועברת לבני אדם באמצעות הפרשות של בעלי חיים למקורות מים, ומסוכנת במיוחד באזורים בהם ישנם מקורות מים עומדים. לאחר ההתפרצות הוחלט על מבצע להזרמת מים מאסיבית לנחלי הגולן, במטרה להגביר את קצב זרימתם ולהפחית את ריכוז המזהמים בהם. למרות רצף השנים השחונות שהשפיע לרעה על משק המים, רשות הטבע והגנים, רשות המים ומקורות החלו בהזרמתם של כ-70 קוב מים מדי שעה למספר מקורות מים נפרדים - נחל זוויתן, בריכת המשושים, ושפך דליות - המג'רסה.