"המחויבות שלנו": הנערים יצאו לטיול בנחל - והחליטו לנקות אותו

חניכי המכינה הקדם-צבאית גליל עליון הגיעו לטייל בנחל שניר - אספו את האשפה במקום, חילקו שקיות למבקרים ואף תלו שלטים בשלוש שפות המבקשים לשמור על הניקיון. "כולנו יכולים לעשות קצת יותר"

זמן צפייה: 02:14

חניכי המכינה הקדם-צבאית גליל עליון שבמעיין ברוך החליטו ביום שבת, ערב חג השבועות, להחזיר קצת לטבע. הנערות והנערים הגיעו לנחל שניר - אספו את האשפה באתר ואף חילקו שקיות איסוף למבקרים במקום. לפני שעזבו, תלו בפינת הפחים שלטים בשלוש שפות המבקשים לשמור על הנחל והסביבה ולזרוק את האשפה לפח.

"זו חלק מהמחויבות שלנו לאזור, לארץ ולאנשים שגרים פה. פשוט הסתכלנו מסביבנו וזו הייתה החלטה ספונטנית בזמן טיול. כולנו יכולים לעשות קצת כדי לשמור על הסביבה שלנו נקייה ונעימה יותר", סיפרו החניכים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסיפור האחרון של יותם: מתנת הפרידה שהפכה הנצחה למדריך שנהרג

הפקולטה למדעי ההפרדה: התוכנית לשילוב חרדים שמקדמת המל"ג

מערכת דירוג חברתי ומיליוני מצלמות מעקב: כך סין שולטת באזרחיה

מטיילים בנחל שניר
מטיילים בנחל שניר | צילום: רשות הטבע והגנים

בתוך כך, כ-270 אלף מטיילים פקדו במהלך החג את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים אמש היו הגנים הלאומיים קיסריה וגן השלושה עם כ-3,500 מטיילים בכל אחד, וחורשת טל, מצדה ואשקלון עם כ-2,500 מטיילים בכל אחד. נוסף על כך, משפחות רבות הגיעו לרחוץ בחוף פלמחים ובבית ינאי.

אזור נוסף שזכה למבקרים רבים היה רמת הגולן – כאשר עשרות אלפי אנשים הגיעו לאורך חג השבועות לקטיף הביכורים של דובדבן מהזן "בורלא". כמו כן, המבקרים נהנו מטיולי טרקטרונים, נסיעה בטרקטור ועגלה, פינת חי וסדנאות יצירה.

ילדים והורים חוגגים שבועות במושב עין יהב
ילדים והורים חוגגים שבועות במושב עין יהב | צילום: לי אזולאי, הערבה התיכונה