רה"מ בוועידת האקלים: עד 2025 לא תתבצע יותר בישראל שריפת פחם

נתניהו נשא דברים, אמר כי ישראל היא אחת המדינות המובילות בצמצום צריכת הפחם והתייחס למאמצים לייצור אנרגיה סולרית: "היעד - עד סוף העשור נפיק למעלה משליש מהחשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת"

ראש הממשלה נתניהו נואם בוועידת האקלים
ראש הממשלה נתניהו נואם בוועידת האקלים | צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שישי) דברים בוועדת האקלים העולמית והכריז כי "ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בצמצום צריכת הפחם. אם לא תהיינה נסיבות בלתי צפויות, בתוך ארבע שנים מהיום – כלומר עד 2025 – לא תתבצע יותר שריפת פחם בישראל".

"אנו, במדינת ישראל, שותפים מלאים למחויבות בנושא האקלים", אמר נתניהו. "התחייבתי להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ולהשלים בהצלחה את המעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת בישראל עד שנת 2050".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנהג שהותקף ע"י ערבים שהתפרעו בי-ם: "ברחתי – רצו להרוג אותי"

חשד: מאבטחו של טוני בלייר בעת ביקורו בארץ איים בנשק על נהגו

ימינה על דרישת ליברמן: "לא נקבל חרם על החרדים או נציגיהם"

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נתניהו הכריז על התקדמות בשני תחומים - הפחתה בתלות בפחם כאמור, והגברה של ייצור אנרגיה סולרית. "במהלך חמש השנים האחרונות הגדילה ישראל את תפוקת האנרגיה שמקורה בקרינת השמש מ-2% לכמעט 10% בשנה זו", טען ראש הממשלה. "הצבנו לעצמנו יעד שעד סוף העשור הנוכחי נפיק למעלה משליש מהחשמל שלנו באמצעות אנרגיה מתחדשת".

נתניהו התייחס גם לתחום המים, ואמר כי "השגנו פריצת דרך עולמית בפיתוח שיטות יעילות לניצול מים בחקלאות, זאת בעזרת המצאות חדשניות של טפטפות, מערכות של חקלאות הידרופונית ויישומים של בינה מלאכותית. ישראל נחשבת כמעצמה בכל הקשור לטיהור, למִחזור ולהתפלת מים. כ-93% ממי השפכים של ישראל מטוהרים, וכ-86% מהם ממוחזרים לשימוש בחקלאות".

כידוע, הפסגה בת היומיים מתקיימת באופן מקוון עקב מגבלות הקורונה, בהשתתפותם של עשרות מנהיגים מרחבי העולם. זאת, לאחר שהנשיא האמריקני ג'ו ביידן החזיר את מדינתו להסכם פריז, שכזכור הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יצא ממנו, שמטרתו להוריד את רמת פליטת גזי החממה. במהלך הוועידה, הציב הנשיא ביידן יעד לפיו ארה"ב תוריד בכ-50% את הפליטות עד שנת 2030.