רבבות דורשים ממקדונלדס: ותרו על צעצועי פלסטיק בארוחות הילדים

300 אלף אנשים חתמו על עצומה, אותה יזמו אחיות בנות 7 ו-9, הקוראת לענקית המזון המהיר ולבורגר קינג להפסיק להשתמש בחומר המזהם: "הבנו כמה פלסטיק מזיק לבעלי החיים ומזהם את האוקיינוסים"

ארוחת ילדים במקדונלס
ארוחת ילדים במקדונלס | צילום: gettyimages

עבור מי שגדל בשנות ה-80 וה-90, הצעצועים הקטנים בארוחות הילדים של חברות המזון המהיר הן חלק נוסטלגי מהילדות. אך בימים אלה הורים רבים, ואפילו ילדיהם, מקווים שמסעדות המזון המהיר יפסיקו את השימוש בפריטים הקטנים המתלווים לארוחות הילדים.

עצומה שפתחו שתי אחיות, אלה וקייטלין מק'אוון, בנות שבע ותשע, באתר change.org, צברה עד כה מעל ל-300 אלף חתימות. מטרת העצומה היא לגרום למקדונלדס ובורגר קינג להפסיק להשתמש בצעצועי פלסטיק כמתנות בארוחות הילדים שהן מציעות.

שלט של מקדונלדס
שלט של מקדונלדס | צילום: getty images

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המשרד הנשכח: למה אף אחד לא נלחם על תיק הגנת הסביבה?

"אנו עושים את ההבדל": בת 16 סחפה המונים במחאת האקלים בלונדון

דוח: מי העיר שמייצרת הכי הרבה פסולת בישראל?

צעצועי ילדים במקדונלס
צעצועי ילדים במקדונלס | צילום: GettyImages

אלה וקייטלין החליטו לפתוח את העצומה לאחר שלמדו בבית הספר לגבי הסביבה והנזק של פסולת הפלסטיק, המעורר דאגה בין-לאומית. "זה העציב אותנו מאוד", כתבו בפתח העצומה. "ההבנה כמה פלסטיק מזיק לבעלי החיים ומזהם את האוקיינוסים, עלינו לשנות זאת", והוסיפו: "אנחנו אוהבות לאכול בבורגר קינג ומקדונלדס, אבל ילדים משחקים במתנות שהם מקבלים בארוחות רק כמה דקות ואז משליכים אותם לפח, וזה מזהם את האוקיינוסים".

דובר של חברת מקדונלדס מסר לתוכנית החדשות "טודיי", כי הפחתת השימוש בפלסטיק חשובה מאוד לחברה. "יש לנו קבוצה עולמית הבודקת כיצד ניתן לייצר צעצועים יותר ברי קיימא", אמר. חברת מקדונלדס בבריטניה הודיעה כי הסניף הבריטי של החברה יפחית במהלך השנה את השימוש במתנות עשויות מפלסטיק בארוחות הילדים, בתקופת הרצה שתימשך כשישה חודשים. במהלך התקופה הזו, החברה תספק צעצועים כגון משחקי קופסה, בובות וספרים במקום אלו העשויים מפלסטיק. הם הוסיפו כי תקופת ההרצה "נועדה לבחון ולהבין יותר מה לקוחות בשוק הזה רוצים", וכי בחברה מחויבים להפחתת השימוש בפלסטיק בכל היבט.

מבורגר קינג לא נמסרה תגובה.