30 ס"מ ב-4 ימים: מפלס הכינרת עלה - וה"אי" שבמרכזה החל להיעלם

העלייה שרשמה הימה בעקבות הגשמים הרבים שירדו בסוף השבוע וזרימת הנחלים, גרמה לאי שנוצר באמצע הכינרת ושהעיד בעבר על התייבשותה - להתכסות במים. "זה ממש משמח את הלב"

זמן צפייה: 01:54

בתוך ארבעה ימים בלבד, מפלס האגם הלאומי עלה ב-30 סנטימטרים. מדובר בעלייה שגם ותיקי התושבים בעמק הירדן לא ראו כבר שנים רבות. כפי שפורסם אתמול (ראשון), נחלי הצפון קצפו ושצפו מים בדרכם אל היעד הסופי - ימת הכינרת, ימת המים המתוקים הנמוכה ביותר בעולם.

תושבי עמק הירדן לא נשארו אדישים לעלייה המשמחת. חיים סתיתיהו, מנכ"ל "תיירות עין גב" מסר כי "בארבעת הימים האחרונים היינו עדים לירידת גשמים חזקים מאוד. אתמול הסתובבתי באזור הנחלים וראיתי זרימות גדולות". עוד ציין סתיתיהו כי "אנחנו אנשים אופטימיים, הכינרת תמשיך לעלות - אנו נקבל בסוף העונה מפלס גבוה שיביא לנו ברכה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התחזית: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות; ייתכן גשם מקומי

נטע זכתה באירוויזיון – והמופע בת"א זכה לשבחים • מסכמים עשור

נברשות, ציורי שמן ושעון בן 180 שנה: הדירה הפריזאית בדרום ת"א

Yesyip
זרימת המים אל הכינרת

מול חוף מעגן, בין המטופחים שבחופי הכינרת, אפשר היה לחזות באי של ממש, שהתגלה עקב ירידת מפלס המים. בעקבות הגשמים האחרונים, ניתן להבחין כי האי שנוצר בחוף מעגן - הולך ומתכסה במים. יותם שטיינברג, תושב קיבוץ מעגן, העיד על השינוי: "החוף היה ממש מעבר לאי. היינו הולכים את כל הדרך, עוברים אותו, ורק אז נכנסים למים. כעת, בכל יום אנו רואים את המים מתקרבים אלינו, זה ממש משמח את הלב". עוד סיפר שטיינברג כי "הגשם לא פסק במשך שלושה ימים, זה מדהים. זו כמות של גשם שלא נראתה באזור הזה".

אי הולך ונעלם מול קיבוץ מעגן שלחוף הכינרת
אי הולך ונעלם מול קיבוץ מעגן שלחוף הכינרת | צילום: שי מזרחי, רשות הכינרת

במקביל לעליית המפלס, הודיעה היחידה לסילוק מוקשים של משרד הביטחון על סיומו של מבצע ארוך ומורכב, בו הצליחה לנקות את רצועת החוף האחרונה ממוקשים. מרסל אביב, מנהל היחידה לפינוי מוקשים במשרד הביטחון כי "מתחתינו שמו פה הסורים שדה מוקשים נגד אדם ונגד טנקים. הם הטמינו עוד כל מיני דברים שגילינו רק כשנכנסנו. עכשיו המקום הזה כבר לא מסוכן לאנשים".

גם הקטע הממוקש על גדות שפך הירדן נוקה לחלוטין ובקרוב ייפתח לתנועת מטיילים. אביב מציין כי "המקום הזה, המוצב האחרון של הסורים על גדות הכינרת - איננו עוד.  גם שדה המוקשים איננו". בעקבות מראות הטבע המרהיב וכן עקב הרקע ההיסטורי של האזור - התיירות והתיירים לא מוותרים, ומגיעים בהמוניהם להפליג על מימי הכינרת - המים עליהם צעד ישו.