"שקט פה יותר מיום כיפור": המפלס בשיא – אך הכינרת ריקה מאדם

חרף הגשמים הרבים שירדו בחורף והתקוות לקיץ עם נופשים רבים, החופים סביב הימה שוממים בשל מגפת הקורונה והעסקים במקום סופגים נזק כלכלי אדיר. "הגענו לתקופה של ה'מאני טיים' - ואין עבודה"

זמן צפייה: 02:53

מגפת הקורונה, שפגעה קשות בתיירות בישראל, לא פסחה גם על הכינרת. חרף הגשמים הרבים בחורף שגרמו לכך שכעת חסרים רק 28 סנטימטרים למפלס מלא של הימה ותחילת האביב, החופים היפים ריקים לחלוטין מאדם, והעסקים במקום סופגים נזק כלכלי אדיר.

"היינו צריכים להיות במקום אחר, היינו צריכים ללכת עכשיו על החוף כשיש בו מקצה לקצה אנשים", אמר לחדשות 13 חגי לוין, מנכ"ל רשות כינרת: "הכול פה היה צריך לעבוד בעוצמות מלאות 24 שעות ביממה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כבישים ריקים לחלוטין וכוחות משטרה מתוגברים: כך נראה חג בהסגר

מגפת הקורונה: יותר ממיליון וחצי בני אדם נדבקו ברחבי העולם

ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים
ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים | צילום: חדשות 13

"לא זוכר כינרת כל כך שקטה, אפילו לא ביום כיפור", סיפר מנחם לב, דייג מקיבוץ עין גב, וחיים קנייבסקי, מנכ"ל כפר הנופש במקום הוסיף: "הנזק הכלכלי הוא אדיר. שלחנו הביתה את כל הצוות, למעלה מ-150 איש בחל"ת".

אחרי שנים של בצורת, הגיע השנה חורף גשום. הטבע חזר לפרוח והעתיד נראה לרגע ורוד. אולם, בדיוק אז נחתה מגפת הקורונה שהבריחה מהכינרת את הנופשים הישראלים ואת אלפי הצליינים מחו"ל. כעת, מקווים העסקים באזור שהתקופה תסתיים מהר, כדי שלא יפסידו את כל העבודה של חודשי הקיץ.

"אנחנו בונים על התקופה הזאת כל השנה. האזור הזה הוא אזור עונתי", סיפר יותם שטיינברג, שהעסק שלו בקיבוץ מעגן מארגן טיולי אופניים מסביב לכינרת. "כל החורף אנחנו לא מכניסים פה כסף למעשה בכלל. אנחנו מחכים לתקופה הזאת שמפסח עד סוף הקיץ כדי רק לעבוד, והגענו לתקופה הזאת של ה'מאני טיים' - ואין עבודה'".