סוד האי הנעלם: האיש שמתעד בכל יום את עליית מפלס המים בכינרת

יותם שטיינברג, שמתגורר עם משפחתו בדירה שצופה לימה בקיבוץ מעגן, מקפיד לבדוק באופן תדיר את מצבה. ככל שהאי מתכסה - מצב רוחו עולה. "אני יושב פה, זה המשרד שלי"

זמן צפייה: 02:06

מזג האוויר הגשום משמח באופן מיוחד את יותם שטיינברג, תושב קיבוץ מעגן שלחוף הכינרת. במסירות אין קץ הוא קם בכל בוקר ובודק את גובה המפלס ומה קורה עם האי באמצע הכינרת, האם כבר המים כיסו אותו. תמונות האי שמול קיבוץ מעגן הפכו בעשר השנים האחרונות לדרך טבעית למדוד את מפלס הכינרת. עכשיו כשמדברים על פתיחה אפשרית של סכר דגניה, בשל עליית המפלס לשיא שלא היה כמוהו מאז חורף 92, הגיע הזמן להכיר את האיש שעומד כבר שנים אחר צילומי המעקב אחר מצב האי שנמצא בתוך האגם של ישראל.

"אני יושב פה, זה המשרד שלי, אני קם פה בבוקר ומצלם, אני רואה את החוף רחוק ופעם אני רואה אותו קרוב. זה יצר לי איזשהו סוג של תחביב, לצלם את זה כל הזמן ולהעלות את זה ברשתות החברתיות", סיפר שטיינברג.

לכתבות נוספות בנושא >> 

30 ס"מ ב-4 ימים: מפלס הכינרת עלה – וה"אי" שבמרכזה החל להיעלם

"כשהכינרת גבוהה – כולם מחייכים": הימה עלתה בסופ"ש ב-10 ס"מ

האי בכינרת
האי בכינרת | צילום: שי מזרחי, רות הכינרת

שטיינברג ומשפחתו מתגוררים בדירה שצופה לכינרת וממנה אפשר לראות מקרוב גם את האי. בשנים הקשות כשהאי הלך והתרחב והמים נעלמו, גם מצב הרוח של יותם היה בהתאם. "מתי שהוא יצא בפעם הראשונה, התחלתי להבין שהכינרת בנסיגה והיא הולכת אחורה ויורדת. ואז כשהוא התחיל להתחבר לחוף אמרנו מה קורה פה, יש פה בצורת", סיפר.

עכשיו, כשלכינרת מלאה חסרים רק עוד 1.70 מ' והמים זורמים אליה בכמויות עצומות – האי של יותם הולך ונעלם. בכל בוקר הוא ממשיך ופותח את היום בצילום של האי - ולא מפסיק לחייך.