סמים מסוכנים בנהר הסמוך לפסטיבל גלסטונברי: "נזק סביבתי"

שאריות בכמות מזהמת של קוקאין ו-MDMA נמצאו במקום בשבוע לאחר שנערך פסטיבל המוזיקה הגדול בעולם. החוקרים דואגים מפגיעה בחי ומצביעים על מקור הזיהום - שתן של משתתפי הפסטיבל

פסטיבל גלסטונברי בבריטניה
פסטיבל גלסטונברי בבריטניה | צילום: רויטרס

מחקר חדש שפורסם היום (שלישי) מצביע על זיהום רציני ונזק סביבתי שמקורו בשאריות סמים מסוג קוקאין ו-MDMA שנמצאו בנהר סמוך לפסטיבל "גלסטונברי" בשבוע שלאחר קיום הפסטיבל. על פי ההערכות, המקור לסמים הוא בשתן שמשתתפים בפסטיבל הטילו בשטחי האירוע.

פסטיבל גלסטונברי הוא פסטיבל המוזיקה הגדול בעולם, אלייו מגיעים מעל 200 אלף איש בכל שנה, ונערך למעלה מ-40 שנה בשטח סמוך לעיירה גלסטונברי בדרום-מערב אנגליה. המדענים מאוניברסיטת "בנגור" בוויילס שערכו את המחקר לקחו דגימות מנהר "ווייטלייק" העובר במקום, בשבוע שלאחר הפסטיבל ב-2019, וגילו כי כמויות ה-MDMA בנהר היו פי ארבעה מהרגיל וכמויות הקוקאין הגיעו לרמה שבעבר הוכח כי היא פוגעת במסלול החיים של זן הצלופח האירופי - מין בסכנת הכחדה החי בנהר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: כלי טיס לא מזוהים תקפו מליציות איראניות בסוריה

חג שמח בטבע: אלפי מטיילים בשבילים ותחרות פיסול בחול

ההפתעה, האכזבה ו"ממליכת המלכים": כל הדרכים לקואליציה גרמנית

פסטיבל גלסטונברי בבריטניה
פסטיבל גלסטונברי בבריטניה | צילום: רויטרס

"אנחנו מודעים לכך שהאיום הגדול ביותר על מקורות המים שלנו, ובעלי החיים בהם, מגיע ממשתתפי הפסטיבל שמשתינים על האדמה", אמר דובר הפסטיבל. " זה משהו שניסינו לעבוד עליו בשנים האחרונות ולהעלות את המודעות לכך". כריסטיאן דאן, פרופסור באוניברסיטת "בנגור" שהוביל את המחקר אמר כי הזיהום גבוה מספיק "כדי להיחשב כמסכן את הסביבה", על אף שהזיהום נעלם די מהר לאחר הפסטיבל.