השרה גמליאל על זיהום הזפת: "מערכת הביטחון צריכה לתת הסברים"

בריאיון לגל"צ התעקשה השרה להגנה הסביבה כי האסון האקולוגי הוא פיגוע טרור: "נעשה בזדון באופן חד משמעי - הטרגדיה הבאה עלולה להיות לפתחנו". עוד האשימה: "זה מחדל שצריך לבדוק"

זמן צפייה: 02:06

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התייחסה הבוקר (חמישי) לאסון זיהום הזפת, והתעקשה כי מדובר בפעולת טרור מכוונת. "זה נעשה בזדון באופן חד משמעי", הצהירה השרה בריאיון לגל"צ. "קוראת למערכת הביטחון לעשות בדיקה ולתת הסברים, ואני מתכוונת לשאול בצורה הכי נוקבת".

"הרצון לטעון שלא מדובר בטרור - התייחסות לא ראויה למקרה", המשיכה גמליאל והזהירה: "הטרגדיה הבאה עלולה להיות לפתחנו". לדבריה, "זה שאף אחד לא ידע על ספינה שמבריחה נפט גולמי מאיראן לסוריה, ששפכה נפט וכיבתה את הרדאר - זה מחדל שצריך לבדוק".

עוד בחדשות 13:

אסון זיהום הזפת: במערכת הביטחון לא סבורים שמדובר בפיגוע טרור

פעולות החייאה בשלושה ילדים מחורה שבנגב שככל הנראה שאפו עשן

אירוע הדריסה בירושלים: נעצרו 14 חשודים בתקיפת נהג ההסעות

זפת מתחת למים בחופי ישראל
זפת מתחת למים בחופי ישראל

אמש פורסם כי במערכת הביטחון לא סבורים שמדובר בפיגוע טרור, כאשר צה"ל והמוסד לא היו שותפים לחקירה שביצע המשרד להגנת הסביבה ולא הכירו את האירוע כמעשה טרור. זאת, על אף שהשרה גמליאל טענה מוקדם יותר באותו יום כי האונייה שאחראית לזיהום יצאה מאיראן מתוך כוונה לבצע טרור אקולוגי בחופי ישראל.

גמליאל טענה כי "אונייה פיראטית עם מכלית לובית היא האחראית לטרור הסביבתי. למפעיל האונייה יש דם שחור על הידיים, שכן לאורך השבועיים האחרונים אמרנו שמדובר במעשה זדון. או שזה נעשה בכוונה תחילה, או שהדבר נגרם עקב תקלה שמפעיל האונייה לא דיווח עליה".

"היא זיהמה את המים הכלכליים של מדינת ישראל - כשהיא חשוכה וללא משדר דולק", אמרה. "אחר כך, היא המשיכה לאזור סוריה, הדליקה את המכשירים ופרקה את הדלק לכלי שיט אחרים". מהחקירה של המשרד להגנת הסביבה עלה כי מדובר באונייה ישנה בת 19, כך שמפאת גילה, "היא לא יכולה להתקבל לנמלים באירופה ובארצות הברית", לדבריה של גמליאל.