לראשונה בישראל: אותר דולפין שהותקף על ידי כריש • תיעוד

היונק הימי, שאורכו כ-3 מטרים, נמצא ע"י חוקרים מאונ' חיפה כשצלקות משוננות בצדי גופו. לפי ההערכות מדובר בכריש עפרורי או בכריש ששזים אפור. "מנסים להבין אם זה אירוע חריג או תופעה חדשה"

זמן צפייה: 01:27

דולפין שהותקף על ידי כריש אותר לפני כמה שבועות מול חופי ישראל - כך מסרו היום (רביעי) חוקרי בית הספר למדעי הים באוניברסיטת חיפה. מדובר בפעם הראשונה שמקרה כזה מזוהה בישראל.

"במשך 20 השנים שאני חוקר את אוכלוסיית הדולפינים בישראל עוד לא ראיתי עדויות לדולפין שהותקף על ידי כריש", אמר ד"ר אביעד שיינין, ראש תחום טורפי העל בבית הספר. "נמשיך לעקוב אחר אוכלוסיית הדולפינים במטרה להבין אם זהו אירוע תקיפה חריג או תופעה חדשה".

הדולפין שהותקף על ידי כריש ואותר בישראל
הדולפין שהותקף על ידי כריש ואותר בישראל | צילום: ד''ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים

לפי החוקרים, מדובר בדולפין באורך כשלושה מטרים שזוהה לראשונה לפני כשנה מול חופי אשדוד, ולפני כמה שבועות, כאמור, זוהה שוב, רק שהפעם היו עליו צלקות משוננות בצדי גופו. מהתמונות עולה כי מדובר בתקיפת כריש.

חלק מהחוקרים מעריכים כי מדובר בתקיפה של כריש עפרורי או של כריש ששזים אפור, אם כי אין ביכולתם לקבוע זאת בוודאות. "באזורים שבהם חיים כרישים גדולים כמו עמלץ או כרישי טיגריס, אנחנו רואים דולפינים רבים עם סימני צלקות", סיכם ד"ר שיינין. "כיוון שכאן בישראל לא זיהינו עד כה דולפין אחד עם צלקות, חשבנו שאין – או כמעט אין – תקיפות כאלה".

הדולפין שהותקף על ידי כריש ואותר בישראל
הדולפין שהותקף על ידי כריש ואותר בישראל | צילום: ד''ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים