עקב הזיהום: משרדי הממשלה מזהירים שלא להיכנס לים ברחבי הארץ

משרדי הפנים, הסביבה והבריאות הודיעו לציבור הרחב שלא לרחוץ בים, מראש הנקרה ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון - עד להודעה חדשה; לאחר נתיחת הלוויתן: נמצא חומר מזהם שמקורו מנפט

זמן צפייה: 07:58

בעקבות זיהום הזפת: משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות הזהירו היום (ראשון) את הציבור הרחב מפני רחצה ופעילויות ימיות אחרות לאורך כל חופי ישראל - מראש הנקרה ועד לחופי המועצה האזורית אשקלון, וזאת עד להודעה חדשה.

בתוך כך, כחלק מהמאמצים המשותפים לנקות את חופי ישראל, חיילי גבעתי הגיעו היום לחוף דלילה באשקלון וסייעו בניקיון הפסולת. סרן אדר גבאי, מפקד פלוגה בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, כתב הבוקר פוסט בפייסבוק ובו קרא לכל מפקדי הפלוגות בגבעתי "לקחת את חייליהם על מנת למזער את האסון האקולוגי הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102211357 ' autoplay='0' credit='תומר עופרי' desc='שמורת הבונים' poster='' kid='1_dsaha719' kid='1_dsaha719' duration='20'']

חיילי גבעתי מנקים בחוף דלילה באשקלון
חיילי גבעתי מנקים בחוף דלילה באשקלון

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמה של אסנת שמתה מקורונה כשהייתה בהיריון: "לכו להתחסן"

שירה איסקוב מעידה בביהמ"ש: "אמרתי 'תפסיק, אני רוצה לחיות'"

4 חודשים לפני שחצתה לסוריה: חזבאללה תיעד הצעירה בגבול לבנון

פינוי גופת לוויתן מחוף ניצנים
פינוי גופת לוויתן מחוף ניצנים | צילום: אמיר חן, רשות הטבע והגנים

ד״ר רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים, יחד עם צוות מהמכון הווטרינרי בבית דגן, ניתחו הבוקר את גופת הלוויתן בשמורת הטבע ניצנים. במסגרת הנתיחה, נמצאו חומרים שמקורם בזיהום הנפט והם הועברו לבדיקה. "בתוך ראותיו של היונק הימי נמצא נוזל שחור. החומר מעורר חשד, אנו נבדוק את זה", אמר ד"ר קינג.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102211407' autoplay='0' credit='אמיר חן ' desc='פינוי גופת הלוויתן ' poster='' kid='1_4c1ruart' kid='1_4c1ruart' duration='24'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר בחוף הים באשדוד, במהלכו אמר כי "מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת. השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים. דיברתי עכשיו עם שר האנרגיה המצרי שבא אלינו, והצענו שכל האוניות שאתם רואים פה יופעלו על גז טבעי במקום הדלק שמזהם, כפי שקורה כאן.  אני מאוד מתרשם מעבודת המשרד להגנת הסביבה, מהרשות להגנת הטבע והאזרחים. האזרחים זה הדבר הכי מלבב, מאוד מרשים ונוגע ללב. יש כאן עוד הרבה עבודה".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הוסיפה: "כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראיים לאירוע. המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד - האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל במהלך סיור בחוף הים באשדוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל במהלך סיור בחוף הים באשדוד | צילום: קובי גדעון /לע''מ
זיהום זפת בראש הנקרה
זיהום זפת בראש הנקרה | צילום: אייל מילר, רשות הטבע והגנים