עונת הקטיף בשיאה: איך הפך הדובדבן ללהיט של הישראלים?

הפרי המתוק מגיע בכל שנה לארבעה עד חמישה שבועות - ומביא המוני מטיילים עד לצפון הרחוק כדי לקטוף אותו עם כל המשפחה או במסגרת טיול. בנוסף לטעמו האהוב, הוא מתאפיין גם ביתרונות תזונתיים

זמן צפייה: 02:06

הדובדבנים של רמת הגולן מגיעים אלינו בכל שנה לארבעה עד חמישה שבועות – מהשבוע האחרון של האביב ועד לסיום החודש הראשון של הקיץ. מקצתם בצבע אדום בוהק, אחרים בצבע בורדו או ורוד ויש אפילו צהובים.

מה יש בפרי הקטן והמתוק הזה שמביא המוני ישראלים בכל שנה עד לצפון כדי לקטוף אותו עם כל המשפחה או במסגרת טיול או נופש בצפון? "זה מאכל אנטי-אוקסידנטי (נוגד חמצון), שזה בריא לכולם", אמר יעקב, מבלה בקטיף. "אני ממליץ לכולם לבוא לפה לאכול. זה ממש ממש חוויה אדירה ונדירה".

עוד בחדשות 13:

"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

נתניהו על קריאת הליכוד לעצור את רביב דרוקר: "ניסוח לא מוצלח"

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה פתחה בחקירה פלילית

דובדבנים
דובדבנים | צילום: חדשות 13

מסתבר שהדובדבן הישראלי הוא אכן בריא מאוד: יש בו ברזל לתאי הדם האדומים, הוא עשיר בסיבים ומסייע לייצב את רמת הסוכר בגוף. המחיר בעונה הזו נע בדרך כלל בין 45 ל-65 שקלים לקילו. "יש לנו במג'דל שמס הרבה סוגי דובדבנים מכל מיני טעמים", אמר אמיר אבו סאלח, בעל בוסתן דובדבנים. "יש פחות סוכר, יש עם יותר סוכר ועכשיו אנחנו מזמינים את כל תושבי ישראל לבוא, להתארח".

העצים מלאים השנה בדובדבנים אדומים, ורודים וצהובים בעיקר הודות לחורף הגשום והמושלג שפקד את הגליל והגולן. אז נוסף על הכינרת, הנחלים המלאים והנוף עוצר הנשימה, גם הדובדבן הוא סיבה להתניע את הרכב ולעלות צפונה.