חתול חולות צעיר בספארי ברמת גן מת; החשד: חלה בקורונה

גופת החתול הנדיר נשלחה למכון הפתולוגי שם ערכו בדיקות. בספארי טוענים כי בדיקת הקורונה נעשתה בשל המגפה, אך גורמים במקום אמרו לחדשות 13 כי מדובר בחשש עקב תסמינים ראשוניים

זמן צפייה: 02:18

חתול חולות צעיר בספארי ברמת גן מת  ובמקום בודקים את החשד לפיו סיבת המוות היא קורונה. גופתו של חתול החולות נשלחה למכון הפתולוגי בבית דגן, שם ערכו לו בדיקות ושלחו את גופתו למחלקה הוויראלית.

בספארי אישרו כי החתול מת, אך ציינו כי בדיקת הקורונה נעשתה בשל המגפה. עם זאת, גורמים במכון הפתולוגי סיפרו לחדשות 13 שמדובר בחשש שנדבק בנגיף, עקב תסמינים ראשוניים שחווה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין החולים מקורונה עלה ל-14,882 חולים – מהם 107 מונשמים

למרות אישור הממשלה: ראשי ערים מסרבים לקיים את מופע הזיקוקים

אסף גרניט מבשל לצוותי הרפואה ומבקר את הממשלה: "מחפש מנהיג"

חתול חולות בספארי ברמת גן
חתול חולות בספארי ברמת גן | צילום: רויטרס

יש לציין כי עד כה בעלי החיים שנדבקו בקורונה חוו תסמינים קלים מאוד, בעיקר שיעול יבש. עם זאת, לא מעט מומחים טוענים שפריטים ממשפחת החתוליים עלולים להידבק יותר ממשפחות אחרות, בשל מבנה התאים והקולטנים שלהם.

חתול חולות בספארי ברמת גן
חתול חולות בספארי ברמת גן | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשלושה שבועות נודע כי נקבת טיגריס בת ארבע בשם נדיה, מגן החיות בברונקס שבניו יורק, אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. יחד עמה, בעלי חיים נוספים נמצאו חיוביים לנגיף, והם ככל הנראה נדבקו מאחד המטפלים שבגן החיות.

"נדיה נמצאה חיובית וזה הפתיע את כולם כי זה לא תועד בעבר", הסביר ד"ר פול קאל, הווטרינר הראשי של גן החיות בברונקס, ניו יורק. הוא סיפר כי נקבת הטיגריס קיבלה סם מרדים, זאת על מנת שהצוות הרפואי יוכל "לטפל בה ולעשות בדיקות כדי להבין מה הייתה הבעיה".