"מצביעים ברגליים": הישראלים שלא טסים - כדי להגן על הסביבה

הטרנד שכבש את אירופה הגיע גם לישראל, והתומכים בו מוצאים דרכים אחרות לצאת מהארץ או לחלופין לא יוצאים ממנה כלל, כדי לגרום לחברות התעופה לעבור לאנרגיה סביבתית יותר. "מזהם פי 10 מרכבת"

זמן צפייה: 02:48

טרנד חדש שכבש את אירופה הגיע גם לישראל – לצאת מהארץ בלי לטוס. יותר מ-2.5 מיליון ישראלים טסו לחו"ל מתחילת 2019, כ-20 אלף בממוצע בכל יום. אולם, מול הצמיחה המתמדת בכמות הנוסעים נראה שיש גם כאלה שבוחרים אחרת - ולא בשל חרדת טיסה, אלא בגלל דאגה לסביבה.

"הפעם האחרונה שיצא לי להיות בחו"ל הייתה בשנת 2006, במלחמת לבנון השנייה", סיפר אלי בריף, סטודנט ואב לשלושה שהחליט כבר לפני שנים לוותר על טיולים מעבר לים. "מבחינה סביבתית הטיסות פולטות הרבה מאוד זיהום. שואלים אותי הרבה אם לא מעניין אותי להיות בחו"ל, מעניינת אותי חופשה משפחתית בטבריה, מעניין אותי טיול אחרי צבא בשביל ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת – כדי שיתמנה לח"כ

לרגל הוועידה: בחריין תאפשר לעיתונאים ישראלים להיכנס לשטחה

ילד נפל מצוק בגובה של עשרה מטרים בחוף ים בבת ים – ונפצע אנוש

מטוס UP
מטוס UP | צילום: רהב תקשורת

צור סופר בחר גם הוא להפסיק לטוס, ובמקום זאת יצא למסע ארוך ומתיש ביבשה ובים שהביא אותו בתוך 14 ימים לפורטוגל. "טיסות מאוד מזהמות", ציין סופר שאף פתח לאחרונה את קבוצת הפייסבוק "לצאת מישראל בלי לטוס", שמונה כבר כ-600 חברים שמנסים כולם להפחית את מספר הטיסות או להיגמל מהן לחלוטין.

"הנסיעה במטוס יכולה לזהם עד פי עשרה מנסיעה ברכבת ולכן אנחנו רואים יותר אנשים בוחרים שלא לטוס", הסביר ד"ר יונתן אייקנבאום מגרינפיס ישראל. נטע גרנות, שהפסיקה לטוס לפני שנתיים, טענה כי "ככל שיהיו יותר אנשים שיפסיקו לטוס ויצביעו ברגליים, כך חברות התעופה, שחרדות מאוד לרווחים שלהן, יעשו את המעבר לאנרגיות ירוקות מהר יותר".