דוח: נשים יגיעו לשוויון בשוק העבודה – רק בעוד 200 שנה

ממסמך שפרסם הפורום הכלכלי העולמי, עולה כי נשים עדיין מרוויחות 40% פחות מגברים. בפינלנד, שבדיה ואיסלנד הפער המגדרי קטן ביותר. מתוך 153 מדינות – ישראל במקום ה-105 בפערים המגדריים

זמן צפייה: 00:27

דוח חדש שפרסם היום (שלישי) הפורום הכלכלי העולמי, מצביע על פערים משמעותיים בין גברים לנשים בשוק העבודה ברחבי העולם. מהדוח עולה כי בממוצע, אישה מרוויחה 40% פחות מגבר שמבצע את אותה עבודה, וכי על פי הערכות הפער צפוי להיסגר רק בשנת 2276.

הפערים המגדריים אינם אחידים, ויכולים להשתנות משמעותית ממדינה למדינה. הדוח מציין כי בעוד מדינות מערב אירופה מסוגלות לצמצם את הפערים תוך 54 שנים, במזרח התיכון ובצפון אפריקה ידרשו 140 כדי להגיע לשוויון בשוק העבודה. ישראל נמצאת בין המדינות שבהן הפערים המגדריים הגדולים ביותר, וניצבת במקום ה-105.

עוד בחדשות 13:

סודאן: בוטלו חוקי הצניעות המגבילים נשים במרחב הציבורי

140 אלף נשים הוטרדו מינית ב-2018 – 95% מהן לא דיווחו למשטרה

פרסומת הציגה חתונה של זוג נשים – ועוררה סערה בארצות הברית

אנשים עובדים על המחשב (אילוסטרציה)
אנשים עובדים על המחשב (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

כמו במדדים מגדריים נוספים, הפער במדינות צפון אירופה – שבדיה, פינלנד ואיסלנד הוא המצומצם ביותר, בעוד שבתימן, סוריה ופקיסטן הפער גדול ביותר. דווקא 20 הכלכלות החזקות בעולם לא הצטיינו בדוח, כשגרמניה זכתה לדירוג הגבוה ביותר וניצבת במקום העשירי.

ארצות הברית ממשיכה להידרדר, וניצבת על המקום ה-53 בדירוג, ירידה של שני מקומות מהשנה שעברה. "נשים אמריקניות עדיין מתקשות להתקדם לתפקידים הבכירים ביותר בחברה", נכתב בדוח.