לא רק מורות וגננות: שילוב הנשים החרדיות בשוק העבודה

בבתים חרדיים רבים האישה היא המפרנסת, בעוד הבעל מתמקד בלימוד תורה. מלכי, ראש צוות בחברת הייטק שמעסיקה 130 מתכנתות: "אני רוצה להרגיש שאני מקדמת את עצמי" • "מאחורי החומות", פרק 3

זמן צפייה: 10:45

העיקרון "כל כבודה בת מלך פנימה" הולך ומאבד רלוונטיות בשנת 2019. יותר ויותר נשים חרדיות משתלבות בשוק התעסוקה, לא רק כמורות או כגננות, אלא גם כמתכנתות ואדריכליות, וביותר ויותר בתים האישה היא המפרנסת, בעוד הבעל מתמקד בלימוד תורה.

שירה (שם בדוי), עיתונאית במקצועה, מעידה כי מתוך 300 בנות שלמדו איתה בסמינר, 100 לומדות מחשבים: "30% אחוז - אלו אחוזים גבוהים מאוד". מלכי, בת 33 ואם לארבעה ילדים, היא ראש צוות פיתוח ותוכנה בחברת "טריבייס". "אני רוצה להרגיש שאני מקדמת את עצמי", לדבריה, "ואני תמיד אשקול איפה והאם זה נכון שזה יבוא על חשבון המשפחה".

לכתבות נוספות בסדרה:

ארגון אזרחי לאכיפת חוק וסצנת אוכל יהודי: בני ברק שלא הכרתם

חליפות צמודות, איפור - וסטורי באינסטגרם: חיי האופנה בבני ברק

טקסי הזיכרון של החרדים: יותר דמיון ומשאלת לב מאשר מציאות

רחוב בבני ברק
רחוב בבני ברק | צילום: החדשות 13

בחברת טריבייס עובדות 130 מתכנתות, נשים בלבד, וגם החברה יודעת להתאים את עצמה אליהן. מירלי רוטנשטיין, מנכ"לית משותפת בחברה אמרה: "בין שנתיים לשנתיים וחצי הן יולדות ילד, זו סטטיסטיקה שחוזרת על עצמה, אנחנו כבר מכירות אותה וזה על סדר היום שלנו".

צעירים חרדים מתפללים בישיבה בבני ברק
צעירים חרדים מתפללים בישיבה בבני ברק | צילום: החדשות 13

גילי לוינשטיין עורכת אתר האופנה לנשים חרדיות "דוסית-גירל", שבו יש רק תכנים צנועים. לדבריה, הגולשות החרדיות האדוקות "לא יחשפו את עצמן. הן גולשות ברשתות החברתיות בפרופילים עם שמות בדויים ולא חושפות את עצמן". גם גילי כמו חברותיה, גדלה לתוך הידיעה שתצטרך לפרנס את משפחתה.

מלכי, ראש צוות פיתוח ותוכנה בחברת טריבייס
מלכי, ראש צוות פיתוח ותוכנה בחברת טריבייס | צילום: החדשות 13
גילי לוינשטיין, עורכת אתר האופנה ''דוסית-גירל''
גילי לוינשטיין, עורכת אתר האופנה ''דוסית-גירל'' | צילום: החדשות 13