המשפחות שיוצאות לחופשת התנדבות - ולומדות שיעור לחיים

אמה של גוני חששה שתרבות השפע משחיתה את בתה, אז לטיול בת המצווה לקחה אותה להתנדב עם ילדים באוגנדה: "ראיתי איך ילדים בגילי מתנהלים – זה לימד אותי מה חשוב באמת בחיים"

זמן צפייה: 04:09

הטרנד החם של החופשות המשפחתיות הוא חופשת התנדבות – ישראלים טסים למדינות עניות ומתנדבים עם המקומיים, במטרה ללמוד שיעור על הדברים החשובים באמת בחיים. משפחת אורידג' נוסעת מדי שנה להודו, ובמקום ללון במלון – ארבעת בני המשפחה ישנים אצל משפחה מקומית.

"זה להינות מהחיים, ממה שקורה, וגם משהו מעבר, בפשטות בלשחק, ולצחוק ולהינות באמת מהדברים הפשוטים", מסבירה אם המשפחה, גילי, את סוד הקסם של החופשה. "זה באמת משפחה שאין לה כלום".

משפחה מתנדבת באוגנדה
משפחה מתנדבת באוגנדה | צילום: חדשות 13

כשהתקרבה גוני לזר לגיל מצוות, החליטה אמה ורד לוותר על הטיסה המסורתית לאירופה או לארצות הברית – ולנסוע במקום להתנדב עם ילדים באוגנדה. "חשבתי איפה נמצאים החיים הכי לא קשורים לגוני, ורציתי לקחת אותה לקצה הזה", סיפרה האם על השפעת הטיול על בתה. "בשבוע שעבר היינו ביום כיף והיא רצתה גם טרנינג של אדידס וגם נעליים של ואנס. הסתכלתי עליה ואמרתי 'אוגנדה?' וזהו, זה שם קוד".

"ראיתי איך ילדים אחרים בגיל שלי או יותר גדולים ממני מתנהלים ביומיום שלהם", הוסיפה גוני. "זה לימד אותי מה חשוב באמת בחיים".