האוניברסיטאות הודיעו: ממחר - לא יתקיימו בחינות בקמפוסים

בצל העלייה בנתוני התחלואה, החליט ועד ראשי האוניברסיטאות שהמבחנים ייערכו במתכונת מקוונת, יידחו או שתיקבע במקומן הערכה חלופית. עוד תקף הארגון את השר אלקין: "מייצר פרובוקציות מיותרות"

זמן צפייה: 00:28

ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום (שבת) כי החל ממחר לא יתקיימו בחינות באופן פיזי בקמפוסים. זאת ברקע העלייה בנתוני התחלואה, והמחלוקת עם השר להשכלה גבוהה זאב אלקין בעניין. על פי ההחלטה, הבחינות שנקבעו מראש כמקוונות או ככאלה שאינן דורשות הגעה לקמפוס - יתקיימו כמתוכנן. הבחינות שאמורות להתקיים בקמפוס יידחו, או יתקיימו באופן מקוון, או שתיקבע במקומן הערכה חלופית, לפי ההחלטה בכל מוסד; בבחינות שיתקיימו באופן מקוון יינתן ציון ״עובר״, או שיינתן ציון מספרי, גם זאת לפי ההחלטה בכל מוסד. במידה שהמועצה להשכלה גבוהה תאשר את מתווה הבחינות בקמפוס, ולאחר קבלת אישור מנכ"ל משרד הבריאות למתווה, יקיימו המוסדות בחינות בקמפוס בהתאם למתווה.

"האוניברסיטאות הציעו מתווה מפורט, שנועד לאפשר לקיים את הבחינות, חלקן בקמפוס וחלקן באופן מקוון", נכתב בהודעת הוועד. "ועדת משנה של המל"ג אישרה את עיקרי המתווה, אך לצערנו, נכון לשעה זו, השר אלקין מונע את כינוס המל"ג לדיון במתווה. ההימנעות מדיון בו פוגעת בציבור הסטודנטים. ישנם אלפי סטודנטים ללא אמצעים טכנולוגים מתאימים וכן  סטודנטים עם מוגבלויות שלא יכולים להיבחן באופן מקוון מחוץ לקמפוס, ועל השר אלקין מוטלת האחריות לדאוג גם להם".

עוד בחדשות 13:

מפקד מג"ב נדבק בקורונה; סגל הפיקוד הבכיר צפוי להיכנס לבידוד

מנהל נתב"ג מזהיר: "אנחנו ימים לפני נקודת האל חזור"

נאבקים בנגיף: מבצע האכיפה הלילי בת"א שבו חולקו אלפי דוחות

סטודנטים | צילום: חדשות 13

עוד תקף הוועד את השר אלקין: "לצערנו, השר אלקין מייצר פרובוקציות מיותרות מטעמים פוליטיים, במקום לחתור למציאת פתרונות יחד איתנו, לטובת הסטודנטים.
אנו מבקשים להזכיר שאיננו מצויים בקמפיין בחירות, ועל השר הממונה על מערכת ההשכלה הגבוהה לפעול מתוך אחריות אמיתית לעתיד הסטודנטים והמערכת עליה הופקד רק לפני חודש".

לאור זאת, חברים במל"ג העבירו בקשה לכנס מחר דיון חירום לקביעת חריגים שלגביהם יתאפשרו בחינות בקמפוסים.

הכניסה לבניין האוניברסיטה העברית בירושלים
הכניסה לבניין האוניברסיטה העברית בירושלים | צילום: חדשות 13

אתמול תקף השר אלקין בריאיון לחדשות 13 את  ראשי האוניברסיטאות ואמר כי "הם מחזיקים את הסטודנטים כבני ערובה. "הם מנסים למשוך זמן מתוך תקווה שמשרד הבריאות יתכופף ויבטל את הצו שאוסר על קיום מבחנים פרונטליים מיום ראשון - זה לא יקרה", הוסיף אלקין.

"במסגרת ההסכם מול האוניברסיטאות הוחלט על שכר מלא למרצים כנגד התחייבות לסיים את הסמסטר", המשיך השר להשכלה גבוהה. "כעת, באחריותם למצוא פתרונות מבלי שהסטודנטים ייפגעו". זאת, ברקע תלונות מאות סטודנטים על כך שחרף ההוראות, מוסדות לימוד מסרבים לקיים מבחנים מקוונים.