הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: "לחסן את עובדי ההוראה"

המזכ"לית יפה בן דוד דורשת לחסן באופן מיידי את המורים והמורות, בטענה שהם נמצאים בסיכון הדבקה גבוה מרוב האוכלוסייה: "אם הבעיה לא תיפתר לא נהסס לנקוט צעדים - לרבות עיצומים ושביתה"

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים | צילום: חדשות 13

מזכ"לית משרד החינוך, יפה בן דוד, הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה, במחאה על כך שעובדי ההוראה טרם חוסנו. "לא ייתכן שעובדי ההוראה מקריבים את עצמם בשעה שכלל אזרחי ישראל נמצאים בסגר והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית", אמרה בן דוד. "אין שום סיבה לא לחסן את עובדי ההוראה".

"רק לפני כמה ימים משרד הבריאות פרסם דוח לפיו עובדי ההוראה נמצאים בסיכון גבוה להדבקה, בשיעור של 50 אחוזים, ביחס לאוכלוסיה הכללית", הוסיפה, ואיימה כי אם המצב לא ישתנה תכריז בהמשך גם על שביתה. "אם הבעיה לא תיפתר אנחנו לא נהסס וננקוט בצעדים ארגוניים - לרבות עיצומים ושביתה. אם אין חיסונים - לא יהיו לימודים", סיכמה.

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, קרא גם הוא לחסן בהקדם את סגל ההוראה. "בבתי הספר המורים מלמדים בקפסולות של 20 תלמידים, ובחינוך העל יסודי מורים פוגשים בין 80 ל-100 תלמידים בכל יום - ובבתי ספר מסוימים אף יותר. איך אפשר להגדיר זאת אם לא התקהלות אסורה?! וכל זאת עוד בטרם נקבע תאריך לתחילת החיסונים של המורים", כתב באיגרת למורים. "אנו חוזרים על דרישתנו לחסן את המורים לאלתר (את אלו המעוניינים בכך) ולא להתמהמה ולו יום אחד. על שר החינוך לדעת שהאחריות שלו היא לא רק לילדים, אלא גם למורים, ועל מצפונו כל מורה אשר יחלה או יידבק במחלה חו"ח. אין צורך להוסיף על 'הצרות הקיימות' במדינה גם תסיסה בקרב ציבור המורים, שבתקופה זו למדו כולם להכיר בחשיבותם".