שלושה ימים לפתיחת שנה"ל: מו"מ מואץ בין הסתדרות המורים והאוצר

לאחר החלטת בית הדין האזורי לעבודה, לפיה על הצדדים לנסות להגיע להסכמות עד מחר בבוקר במטרה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, נפגשו הנציגים במשרד האוצר שבירושלים ודנו בסוגיות שבמחלוקת

זמן צפייה: 01:03

הבוקר (חמישי) החל המשא ומתן המואץ בין הסתדרות המורים ונציגי משרד האוצר, בנושא סכסוכי העבודה שהכריזה ההסתדרות החודש נגד המשרדים. זאת, על רקע החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אתמול כי הצדדים ינהלו משא ומתן בנושאים שבמחלוקת וכי עליהם להתייצב מחר בבוקר בבית הדין עם פתרון בסוגיות. זאת, על מנת למנוע שביתה בתחילת שנת הלימודים באחד בספטמבר.

הדיונים נעשו הבוקר בשני צוותים והתקיימו במשרד האוצר בירושלים. הנושאים הנמצאים בדיון ועליהם לא הושג פתרון עדיין עם משרד האוצר הם תנאי הפנסיה וימי המחלה למורים. כמו כן, בהמשך נערכו דיונים במשרד החינוך בתל אביב על הרפורמה בחינוך המיוחד.

לעוד כתבות בנושא:
לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוכי עבודה נוספים מול הממשלה

משרד האוצר

אמש הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לארגון המורים, לאחר האיומים כי יפתח בשביתה וישבש את פתיחת שנת הלימודים בחטיבות העליונות ב-1 בספטמבר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פנו מרכז השלטון המקומי ורשויות נוספות לבית הדין בבקשה להוציא את צו המניעה.

כזכור, הסתדרות המורים הכריזה ב-18 לאוגוסט על סכסוכי עבודה נגד משרדי האוצר והחינוך, עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה. זאת, לאחר שהכריזה כשבוע לפני כן על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. ייתכן וסכסוכי העבודה החדשים יובילו להשבתה אפשרית של פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר.

מטעם משרד האוצר נמסר בתגובה: מתוך דאגה להורים ולתלמידים ובמטרה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, ימשיך משרד האוצר במשא ומתן עם ההסתדרות בימים הקרובים. משרד האוצר יעשה הכל כדי להבטיח שההורים והתלמידים לא יפגעו. צר לנו שהסתדרות המורים אינה מסירה את איום השביתה חרף דברי בית הדין כי דרישות ההסתדרות אינן מהוות עילה לשביתה.