יו"ר ארגון המורים: "ההחלטה לשלול שכר ממורים לא חוקית"

בעקבות פקיעת תוקף התו הירוק לכמחצית מהמורים בעוד פחות משבוע, שיגר רן ארז, מכתב לרה"מ וביקש הארכה של חודשיים על מנת לאפשר למורים להתחסן במנה השלישית. "כל האפשרויות על השולחן"

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

יו"ר הנהלת ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים, רן ארז, שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו הארכה של חודשיים נוספים על מנת לאפשר למורים להתחסן במנת הדחף. המכתב מגיע על רקע העובדה שכמחצית מהמורים אינם מחוסנים בחיסון השלישי - מה שיביא לביטול התו הירוק שלהם בעוד חמישה ימים בלבד.

במשרד החינוך והבריאות בוחנים בימים האחרונים כיצד לטפל בעובדה שהמורים יאבדו את התו יהירוק ולא יוכלו להיכנס לבתי הספר. לטענת ארז, ההחלטה לשלול שכר למורים שלא התחסנו לא עומדת במבחן משפטי. בנוסף, נכתב כי מדובר ב"הוראות דרקוניות כנגד עובדי ההוראה – כשפני ניסיון" וכן, "אין הנחיה כזו לגבי אף סקטור אחר במדינה ומדובר למעשה בפגעה במורי ישראל באופן לא מידתי בכל צורה ואופן".

המכתב מתייחס למורים שהתחיסנו במנה הראשונה והשנייה אך לא בשלישית, "ולא מתייחס לבודדים אשר מסרבים להתחסן או להיבדק". מבחינת ארז כל האפשרויות על השולחן, כולל החלת עיצומים, סכסוכי עבודה או השבתות.