תלמיד תקף מורה בהיריון והביא לאשפוזה: "לא יישארו מורים שיסכימו ללמד"

תלמיד מבית הספר היסודי צאלון בבאר יעקב נתן אגרוף בבטן של המחנכת שלו אחרי שהפרידה כשרב עם תלמיד אחר וניסה לברוח ממנה. הסתדרות המורים הגיבו למקרה: "מגנים בכל תוקף"

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בעקבות אירוע אלימות קשה שבו הכה תלמיד במורה בהיריון, בית ספר צאלון בבאר יעקב נפתח היום (רביעי) בשעה 10:00 בבוקר, לאחר הסברה בנושא אלימות לצוות המורים במסגרת ביה"ס.

בשני האחרון תלמיד פגע במחנכת כיתתו באופן שהביא לאשפוזה בבית החולים. המקרה אירע בעת שהמורה הפרידה בין שני תלמידים שרבו במרחב הכיתתי - כשאחד הילדים שהופרד לכיתה אחרת ושהה עם המורה, ניסה להימלט ממנה - תוך שימוש באגרופים. כתוצאה מכך קיבלה המורה מכה בבטן, ואושפזה לילה אחד. לאחריו היא שוחררה לביתה, וכעת היא נמצאת תחת מעקב דו-יומי. בעוד כשבוע, אם מצבה הבריאותי יאפשר זאת, היא אמורה לשוב וללמד בכיתה.

כאמור, בעקבות המקרה צוות המורים קיים הבוקר אסיפת הסברה בנושא אלימות בחדר המורים, ולא התקיימו לימודים בכתות. שער בית הספר נפתח ללימודים רק בשעה 10:00, לאחר הדיון.

הסתדרות המורים הודיעה כי היא רואה בחומרה את המקרה, ומגנה כל גילוי של אלימות כלפי צוותי ההוראה. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ציינה בהקשר לכך: "הגיע הזמן שבמשרד החינוך יתעוררו, כי בקצב הזה לא יישארו מורים שיסכימו ללמד. אנחנו רגע לפני קריסה".

מדוברות הסתדרות המורים נמסרה תגובה: "חשוב לנו לציין ולהדגיש שאנו מגנים אלימות בכל תוקף. להבנתנו - הדברים סולפו ואינם מדויקים, ועל כן ברצוננו להביא את הדברים על דיוקם: הצוות פועל כלפי אותם תלמידים במישורים העומדים ברשותו".