הושג הסכם: תוספת שכר לסייעות על עבודה בביה"ס של החופש הגדול

הסייעות וההסתדרות הגיעו לסיכום עם השלטון המקומי, לפיו יוכלו לעבוד עד 6 באוגוסט ולקבל עד אלפי שקלים תוספת למשכורת. ימי החופשה השליליים שנצברו בחודשי המגפה יימחקו. "הסכם לטובת כולם"

זמן צפייה: 01:32

ההסתדרות והשלטון המקומי הגיעו הערב (שלישי) להסכם, לפיו הסייעות יעבדו בבית הספר של החופש הגדול ביולי, ויקבלו על כך תוספת שכר. אם ירצו, יוכלו לעבוד עד שישה באוגוסט. במקביל, ימי החופשה השליליים שצברו לחובתן בחודשי המגפה יימחקו.

על פי ההסכם, בחודש יולי ההעסקה תתבצע על חשבון הימים שבהם היו בחופשה בתקופת משבר הקורונה, מאמצע חודש מארס עד תחילת מאי. הסייעות יקבלו 100 שקלים ליום עבודה ביולי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק נוסף במספר חולי הקורונה: 459 אובחנו ביממה האחרונה

נתניהו חותר לאישור מהבית הלבן לספח יישובים – בלב השטח הפלס'

"יש פחד": המשפחות שמצאו עצמן בלי הכנסה – ובלי זכאות לקצבה

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

"ההסכם נחתם מתוך מטרה לאפשר פעילות סדירה ומלאה ככל האפשר להפעלת בית הספר של החופש הגדול לטובת ההורים וילדיהם ולטובת המשק בכלל", מסר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. "הרשויות המקומיות יעניקו לסייעות מענקים מיוחדים מתוך הכרה והערכה לחשיבות עבודתן החינוכית".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר לאחר החתימה על ההסכם: "הגענו להסכם טוב ואחראי כלפי הסייעות, שיאפשר למשק, להורים ולילדים להמשיך ולצעוד קדימה ולהתאושש לאחר משבר הקורונה".

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: Getty Images

ביום שישי, כזכור, קבע בית הדין לעבודה כי שנת הלימודים בכיתות י' לא תוארך ותסתיים ב-20 ביוני. בעקבות זאת ולאור ההסכם שנחתם בין המדינה לבין הסתדרות המורים, גם שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות הסתיימו באותו התאריך, ובבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ב-30 ביוני. זאת לאחר שארגון המורים ונציגי משרד החינוך לא הצליחו להגיע להסכמות במסגרת המשא ומתן על הסוגיה, לכן, על פי פסיקת בית המשפט, בית הדין נאלץ להכריע.

בנוסף, שר החינוך יואב גלנט הודיע כי הפעילות בגני הילדים ובכיתות א' עד ד' תימשך עד 6 באוגוסט במתכונת שתיקרא "בית הספר של החופש הגדול", שתאפשר לתלמידים להשלים פערים שנוצרו בשנה האחרונה עקב התפרצות מגפת הקורונה. לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד בתוכנית זו בתמורה לתשלום שכר נוסף.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר לאחר החלטת בית הדין כי "ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כיתות י' פתר למעשה גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים כי תוספת הימים עליה החליטה הסתדרות המורים יחד עם המדינה בחטיבות הביניים מותנית בתוספת ימים בכיתות י'. הואיל והצלחנו למנוע התוספת ימי עבודה לכתות י' אין מנוס להסתדרות המורים, אלא לבטל את תוספת ימי הלימודים גם למורי חטיבות הביניים ולכן הניצחון שלנו הוא ניצחון גם למורי חטיבות הביניים, נמשיך לעמוד לצדכם. מקומכם עמנו, משפחת המורים העל יסודיים".