מרד החופש הגדול: הסבים והסבתות שמסרבים לשמור על הנכדים בקיץ

בעבר הפתרון האידיאלי עבור הורים היה לשים את הילדים אצל סבא וסבתא, אך כיום נדמה שהם עסוקים לא פחות מהנכדים במהלך יולי-אוגוסט. "עכשיו הזמן שלי ליהנות ולבלות"

זמן צפייה: 03:24

חודשיים של חופש גדול, הילדים בבית וההורים בעבודה. בעבר הפיתרון האולטימטיבי היה קייטנת סבא וסבתא, אבל בקיץ 2019 הסבים והסבתות החדשים עסוקים. אם בדורות הקודמים ההתמסרות לנכדים הייתה מובנת מאליה, במודל הסבתאות העדכני צריך לדחוס את זמן האיכות עם הנכדים ללוח הזמנים העמוס של הסבים והסבתות.

"אני הולכת לחוגים, להתעמלות, יוצאת לסרט לפחות פעם בשבוע, להצגות, להליכות, וגם מקפידה אחת לכמה חודשים לנסוע לחו"ל", אמרה דפנה קינן, סבתא לשתיים. "אבל גידלתי בעצמי שלושה ילדים, ועכשיו זה הזמן שלי ליהנות ולבלות"."בעבר ציפו מסבים וסבתות קצת לבטל את עצמם למען הילדים, למען הנכדים", אמרה ד"ר סוזי קגן, מטפלת זוגית. "היום הדור של הסבים והסבתות קצת יותר קשוב לעצמם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נחיתת החירום בנתב"ג: עד כמה קרוב היה אסון אווירי?

5 שנים ל"צוק איתן": האם המכשול התת קרקעי ישנה את פני הסכסוך?

רשימת הכבישים המסוכנים שלא תוחזקו בשל מחסור בתקציב

ילדים משחקים
ילדים משחקים

מצוקת ההורים מתעצמת במיוחד לקראת החור השחור של אוגוסט: אין בית ספר, אין גנים, ואפילו הקייטנות לא מכסות את כל ימי החופשה של הילדים. "יוצאים לנו שלושה שבועות בסוף אוגוסט שאותם אנחנו צריכים לתפור", אמרה אלה שלוי אנטליס, אם לשניים. "אבל ההורים שלי עובדים, וההורים של בן הזוג שלי נוסעים לחופש".

דפנה קינן, סבתא לשתיים
דפנה קינן, סבתא לשתיים

במרכז "מאמי וורק" ברעננה נמצא פיתרון אפשרי. ההורים מגיעים לעבוד עם הילדים, בצד אחד משרד ומעבר לקיר פעוטון. גל חיים טבריאי, בעלת המרכז: "זה מאפשר לך לבוא יחד עם הילד שלך למתחם, לעבוד בחלל שקט, ויש צוות שמטפל בילדים שלך בזמן הזה". "לעולם לא אהיה סבתא מתוסכלת שרק נותנת את עצמה לנכדים ולא נהנית מהחיים", אמרה קינן. "אני שומרת על קשר עם הרבה חום ואהבה, אבל במידה".

גל חיים טבריאי, בעלת המרכז ''מאמי וורק'' ברעננה
גל חיים טבריאי, בעלת המרכז ''מאמי וורק'' ברעננה