מתווה החזרה ללימודים: קבוצות קטנות בחצרות יחד עם למידה מרחוק

מנכ"ל משרד החינוך פרסם את הפתרון שמציע משרדו לחזרה לבתי הספר בצל המשבר. התלמידים יפוצלו לקבוצות קבועות, שיתפזרו ברחבי המתחמים במוסדות החינוך, בין היתר באולמות ספורט

זמן צפייה: 00:35

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב פרסם היום (שני) במכתב ששלח לחברי הנהלת משרדו את המתווה שגובש עבור חזרה ללימודים בצל משבר הקורונה. "החלופות מתבססות על עקרון מנחה לפיו הלמידה מרחוק תלווה אותנו עוד זמן רב ותהווה השלמה ללמידה הפיזית", כתב אבואב.

לפי תוכנית משרד החינוך, לאחר שהתלמידים יחזרו לבתי הספר, הם יחולקו לקבוצות למידה קטנות וקבועות, כדי למנוע הדבקה בין התלמידים. הקבוצות ייאלצו להתפרס על שטח רחב יותר, ולכן ילמדו גם באולמות ספורט, בחצרות ובספריות. הלימודים ייפתחו במפגשי בוקר, ימשיכו ללמידה רב תחומית ויסתיימו במפגשי סוף יום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרב אליהו בקשי דורון מובא למנוחות – הציבור התבקש שלא להגיע

קנסות למפגינים נגד אשכנזי, שקרא לבטלם: "הפגנה היא זכות יסוד"

מספר המתים מקורונה עלה ל-110; 11,235 חולים – בהם 133 מונשמים

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

במקביל, במשרד החינוך התגבשה ההבנה כי מערך הלמידה מרחוק יהיה בשימוש עוד זמן רב, ולכן מתכוונים להרחיב משמעותית את המודל אחרי חופשת פסח. במשרד מתכוננים לאפשרות של יום לימודים ארוך מרחוק.

"כוחה של מערכת החינוך הישראלית היא ביכולתה להגיב במהירות וביעילות, ולצלוח מעברים חדים בין שגרה לחירום", כתב מנכ"ל משרד החינוך. "זו תקופה מאתגרת ומורכבת, אנו כפופים למגבלות חירום בלתי מתפרשות, אולם אם נפעל נכון, ובצורה שיטתית וסדורה, נעבור תקופה זו בהצלחה".

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: Getty Images

במקביל לתוכנית החזרה ללימודים, בישראל מנסים לגבש גם תוכניות לחזרת הפעילות המשק. אמש, בנק ישראל גיבש תוכנית לקראת החזרה. מדובר בתוכנית שתתווסף לאסטרטגיה של משרד האוצר ליציאה מהמשבר, שבנק ישראל שותף גם לגיבושה, והיא מיועדת לספק מענה לקשיים שעולים מהמתווה הממשלתי הכללי.

בין הצעדים שגיבש הבנק - הזמנת תורים מראש לחנויות המזון. הלקוחות יידרשו לשלם פיקדון במועד הזמנת התור, שייגבה במידה שלא יגיעו. נוסף לכך, מזון חינם יסופק לקשישים במימון ממשלתי - בתנאי שיזמינו משלוח. זיכוי מס של 50% יוענק לחברות פרטיות, לטובת הוצאת על חומרי חיטוי וניקיון. בנוסף, ייאסר ערבוב עובדים במשמרות שונות, כדי למנוע מצב שבו עובדים יפגשו אלה את אלה ומחלה של אחד תשבית את החברה כולה. את הצעדים גיבש ד"ר עדי ברנרד, מבכירי בנק ישראל.