מסתמן: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן - גם אם יהיה סגר

לאחר שרה"מ אישר את המתווה שהציע משרד החינוך, מסתמן כי התלמידים יגיעו פיזית לבתי הספר והלמידה לא תתבצעה באמצעות הזום, גם אם יוחלט על החמרת ההגבלות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:10

שנת הלימודים צפויה להיפתח ב-1 בספטמבר גם אם הממשלה תחליט לבסוף על הטלת סגר - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. מסתמן כי התלמידים יגיעו פיזית לכיתות, ולא ילמדו באמצעות "זום", כפי שהיה בסגרים הקודמים. הלימודים יתקיימו בהתאם למתווה שאישר מוקדם יותר הערב ראש הממשלה נפתלי בנט.

על פי המתווה שאישר בנט, כולל דגש על עריכת בדיקות לתלמידים בתדירות גבוהה, אך לא כולל בשלב זה מבצע חיסונים בבתי הספר. כמו כן, המטרה העיקרית היא לקיים בשנה זו שגרה ורצף למידה כדי לצמצם את הפערים הרגשיים והחברתיים שצברו תלמידי ישראל.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בין היתר, מבקש משרד החינוך לערוך בקרב הילדים בדיקות סרולוגיות שנועדו לאתר ילדים שהחלימו מקורונה ויש להם רמת נוגדנים גבוהה בדם כדי שיוכלו לקבל מעין תו ירוק. המהלך צפוי להתחיל במגזר החרדי אשר צפוי לפתוח מחר את שנת הלימודים במוסדותיו. כמו כן, משרד החינוך מציע לחלק להורי התלמידים שוברים לרכישת ערכות לבדיקות קורונה מהירות.

מעבר לכך שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הציעה את מתווה כיתה ירוקה שיפעל רק בבית ספר שבו נמצא חולה קורונה מאומת. על פי המתווה, החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו התלמידים האחרים בבית הספר יעברו בדיקות קורונה חוזרות במשך שבעה ימים מדי יום.