ראש מערך החקירות האפידמיולוגי התפטר: "נחסם ע"י המערכת"

גורמים במערכת הבריאות טוענים כי תא"ל במיל' אורי זייפרט פרש מהתפקיד כי לא ניתן לו חופש פעולה • 44 חולים נוספים אובחנו במערכת החינוך - מחציתם מהגימנסיה בירושלים

זמן צפייה: 01:58

תא"ל במיל' אורי זייפרט, שמונה לעמוד בראש מערך החקירות האפידמיולוגי, התפטר היום (ראשון) מתפקידו. גורמים במערכת הבריאות טוענים כי "הוא נחסם בידי המערכת שוב ושוב".

בתוך כך, 44 חולים נוספים אובחנו ביממה האחרונה במערכת החינוך, כאשר חצי מהם תלמידי הגימנסיה בירושלים. כלל תלמידי ומורי הגימנסיה הוכנסו לבידוד. סך הכל מהגימנסיה בירושלים אובחנו עד כה 134 חולים.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

עוד עלה מנתוני מערכת החינוך כי סך הכול אובחנו עד כה 181 חולים במערכת החינוך, בהם תלמידים ילדי גם ואנשי צוות. ארבעה בתי ספר ו-11 גני ילדים נסגרו. כמו כן, 1,577 תלמידי ועובדי הוראה הוכנסו עד כה לבידוד.

במקביל, הממשלה אישרה את המתווה שהציג שר האוצר ישראל כץ, וקבעה כי החל ממחר - אחד ביוני - מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.

"אנחנו רוצים לפתוח את המשק ולא לסגור, וכדי לעשות את זה אנחנו צריכים להקפיד על הכללים", אמר כץ בהצהרה אמש. "אנחנו בעיצומו של מהלך קריטי של החזרת המשק לפעילות, על ידי מתן תמריצים להשבת מיליון עובדים למקומות העבודה. המענקים מותנים בכך שהעובד יועסק לפחות ארבעה חודשים והמענק יינתן בכל חודש מהם. ככל שעסק יעסיק יותר עובדים - כך יקבל מענק גדול יותר. התוכנית הזאת תאפשר קבלת מענקים מיידיים, רשות המיסים תעביר בחודש יולי כבר את המענק בגובה שנקבע".