מנהלים נגד טיסות תלמידים לחו"ל בזמן הלימודים: "מכת מדינה"

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים יצא נגד התופעה בפוסט שכתב בפייסבוק. התגובות שקיבל היו חלוקות, כאשר רק חלקן תמכו בעמדתו: "בגרמניה אסור להוציא ילדים לחו"ל בזמן הלימודים"

זמן צפייה: 02:26

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, יצא היום (שישי) נגד תופעה שלה קרא "מכת מערכת החינוך" - נסיעות תלמידים לחופשה בארץ או בחו"ל על חשבון ימי לימוד. הביקורת שמתח, התקבלה בדעות שונות, כאשר אפילו כמה מורים השיבו לו כי הם אינם מסכימים איתו.

"ההורים היותר מנומסים מסתפקים בהודעה קצרה על יציאת ילדיהם לחופשה על חשבון ימי לימוד בלי למצמץ בכלל", טען לוי בפוסט שכתב בפייסבוק. "הורים הפחות מנומסים קובעים עובדה בשטח בלי לטרוח אפילו להודיע".

לפי יו"ר ההתאגדות, "חוזרי מנכ"ל מדגישים שחל איסור על יציאת תלמידים לחופשה על חשבון ימי לימוד". לוי הסביר כי בעבר כבר פנה למשרד החינוך, ש"רמז להניח להם בנושא ולהתמודד איתו לבד". אך עדיין, לוי מסר כי ישעה מהלימודים תלמידים שיצאו לחופשה - על כך המשרד השיב כי לא יגבה את החלטה זו.

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים המשיך וכתב כי בתגובה ליציאת התלמידים לחופשה "נותר רק להכריז שלאותם תלמידים לא יינתנו שעות פרטניות להשלמת חומר לימוד שהפסידו, כמו גם מועדי ב' על מבחנים שהפסידו".

כאמור, התגובות לפוסט היו חלוקות, כאשר מגיבה כתבה בסרקזם כי היא מציעה ש"גם מורים מחנכות ומנהלים יסעו לחופשות על חשבון ימי הוראה וכולם יתעלמו. תלמידים יגיעו לבית הספר והוא יהיה ריק מצוות החינוך כי כולם בחו"ל".

מגיבה נוספת הסכימה עם לוי: "אולי יעניין אותך לדעת, כי בגרמניה אסור על פי חוק להוציא ילדים מגבולות המדינה בזמן הלימודים אלא עם אישור בכתב של מנהל בית הספר. בביקורת הגבולות בגרמניה ההורים מתבקשים להציג את האישור ובאם זה לא נמצא ברשותם, ביקורת הגבולות מונעת את הוצאת הילדים אל חוץ לגבול. והערה, מנהל בית הספר מאשר עד שתי פעמים להוציא את הילד לחו"ל בזמן הלימודים".

בתגובה אחרת נכתב כי "ליציאה לחופשה ערך רב מאוד - הן ברמה הרגשית, הן ברמה החינוכית וברמת החשיפה לנעשה במדינות שונות. לומדים כך גיאוגרפיה, אנתרופולגיה, שפות, כלכלה ועוד. יש משפחות שלא יכולות להרשות לעצמן לטוס בחופשות כשהמחירים נוסקים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "סוגייה עקרונית וחשובה זו עוגנה בנהלים מסודרים ולצד זה גם הכלים שעומדים לרשות הצוות החינוכי. המשרד מאמין במנהלים ובצוותי ההוראה בבתי הספר, וסומך על שיקול דעתם בבואם לטפל בנושא חשוב זה".