הסתדרות המורים הכריזה על סכסוכי עבודה נוספים מול הממשלה

סכסוכי עבודה הוכרזו מול משרדי האוצר והחינוך, עקב "פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה". ייתכן שהמהלך יוביל לעיכובים בפתיחת שנת הלימודים. "לא נשקוט עד שלא יימצא פיתרון לכל הסוגיות"

זמן צפייה: 01:11

הסתדרות המורים הכריזה היום (ראשון) על סכסוכי עבודה נוספים נגד משרדי האוצר והחינוך, עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה. זאת, לאחר שהכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. ייתכן וסכסוכי העבודה החדשים יובילו להשבתה אפשרית של פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. הם הוכרזו שבועיים לפני המועד, ומעתה כבר לא ניתן להכריז על סכסוכים חדשים שישפיעו על פתיחת הלימודים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "ישנה פגיעה יומיומית במעמד ובזכויות של עובדות ועובדי ההוראה, דבר שישליך ישירות על טיב החינוך של התלמידים במערכת החינוך. הכרזנו על כמה סכסוכי עבודה בתחומים שבהם המשא ומתן עם משרד החינוך והאוצר הגיע למבוי סתום. בכל מקום שבו תהיה פגיעה באנשי החינוך שלנו - נפעל. לא נשקוט עד שלא יימצא פתרון לכל הסוגיות".

ביום חמישי הוגשו לממונה הראשית על יחסי עבודה, עו"ד רבקה ורבנר כמה סכסוכי עבודה שבהם עוסקת הסתדרות המורים בתקופה האחרונה, בהם פנסיה, הרפורמה בחינוך המיוחד, מורות נודדות ומנהלי מרכזי מחוננים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסתדרות המורים הכריזה: סכסוך עבודה בשל הרפורמה בחינוך המיוחד

במחאה על תנאי העסקתם: עובדי המעבדות הרפואיות פתחו בשביתה

מחאת האחיות: מהבוקר – שביתה במערכת הבריאות

גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: GettyImages

מטעם הסתדרות המורים נמסר כי משרד החינוך מבקש ליישם רפורמה בחינוך המיוחד כפיילוט במחוז צפון - ללא היערכות ראויה. המשרד לא משתף איתנו פעולה ומקבל החלטות חד צדדיות, דבר שלא מתקבל על הדעת. בנושא הפנסיה - ניסינו לנהל משא ומתן עם האוצר על הסדרת תנאי הפנסיה, אך טרם האוצר נענה לדרישתנו, נוסחה פשוטה וקלה לחישוב שהיא נגזרת מהמשכורת האחרונה.

עוד נמסר כי המורות הנודדות, שעובדות במספר רב של מוסדות חינוך, בעיקר עם תלמידים בעלי לקויות שמיעה וראיה, נדרשות לנדוד ממקום למקום ולא מקבלות את תנאי העבודה שלהם הן זכאיות. בנוגע למנהלי מרכזי מחוננים, בחודש מארס הגענו להסכמות בנושא, שכן אנשי חינוך אלו עובדים ללא הסכם, אולם עד כה לא קיבלנו לידנו טיוטת הסכם להתייחסות.

הכרזנו בדצמבר 2017 על סכסוך עבודה בנושא ימי המחלה. לאחרונה, בית הדין ביטל את צו המניעה מלהכריז על שביתה. לא ייתכן שיורידו לעובד הוראה 1.4 ימים בממוצע על יום מחלה אחד שהוא נעדר בגינו. במקביל, בנוגע להסכמי שכר של מנהלות אשכולות גנים ומפתנים, אנו מנהלים משא ומתן כבר חודשים, לאחרונה הגענו להסכמות עקרוניות, אולם טרם נחתם הסכם. לפני כשבועיים, הועברה אלינו טיוטה ראשונית של הסכם קיבוצי על ידי האוצר, שהגבנו אליה ובשלב זה אנו ממתינים להתייחסות האוצר - כך לפי הסתדרות המורים.

תלמידים - ארכיון
תלמידים - ארכיון

כאמור, ביום רביעי הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. זאת, על פי הודעת הארגון, בשל "התעלמות משרד החינוך מדרישות הסתדרות המורים", ונוכח היערכות בלתי מספקת, לדבריהם, בבתי הספר וגני הילדים. מדובר במהלך שעשוי להגדיל את סיכויי ההסתדרות לקבל אישור מבית הדין לעבודה להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר.

הרפורמה בחינוך המיוחד החלה בשנה שעברה כפיילוט במחוז הצפון בלבד, ועתידה להתרחב בשנתיים הקרובות ליתר המחוזות בארץ. מטרתה לסייע לתלמידי החינוך המיוחד להשתלב במסלולי החינוך הרגיל. כבר עם הכרזתה, נשמעו על הרפורמה ביקורות רבות מצד ארגונים רבים והורים לתלמידים, שהביעו חשש מיעילותה.