"בועה ללא אפליה": הקבוצה שמפגישה ילדים בריאים ובעלי מוגבלות

רוית נחרדה כשגילתה שהורים רבים נרתעים מפעילויות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ופתחה ברשת את קבוצת "יש לי חבר/ה מיוחד/ת", המארגנת בילויים משותפים. "החלום שלי שזה יהיה הכי טבעי בעולם"

זמן צפייה: 10:33

אוראל לביא בת ה-11 אובחנה על הרצף האוטיסטי עם פיגור שכלי, ונאלצת להתמודד בין היתר עם קשיים חברתיים. "אנשים נרתעים, מתרחקים", סיפר אביה אורי. "זה כואב. הייתה עם אוראל ילדה בגן שהיא מאוד אהבה ורצתה לשחק איתה. פעם הצעתי לאבא שנפגיש ביניהן והתחלתי לשמוע כל מיני תירוצים".

אורי לביא הוא לא היחיד שמוטרד מההדרה החברתית של בתו. רוית הרוש מחיפה, אם לתאומים בני שלוש בריאים לחלוטין, נחרדה כשקראה סקר שהעלה שתשעה מכל עשרה הורים אינם רוצים שילדיהם ישתתפו בפעילות עם ילדים עם מוגבלות. לשם כך, פתחה הרוש את קבוצת הפייסבוק "יש לי חבר/ה מיוחד/ת", כדי לארגן בילויים משותפים בין ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים.

עוד בחדשות 13:

ערבי צפייה וטריוויה: דור חדש של מעריצים חוגג 25 שנה ל"חברים"

מבצע אשל: סיפורה המרגש של המשפחה שכוללת ארבעה אחים טייסים

"נאבקים בחששות ובסטיגמות": הגברים שבוחרים לעבוד בגני ילדים

Capture
נימי וזיו - נפגשו בזכות קבוצת הפייסבוק ''יש לי חבר/ה מיוחד/ת''

"אני רוצה שתהיה להם בועה שבה לא מפלים אף אחד וכולם אוהבים את כולם", הסבירה. "ההורים מפחדים שהילדים שלהם יחקו את ההתנהגויות של הילדים עם הצרכים המיוחדים. מה הפחד הגדול? זה נפלא שאפשר להתחשב אחד בשני כדי שכולם ירגישו בנוח. זה מרתיח אותי ממש".

ענבר פינק, אמו של נימי, הכירה באמצעות הקבוצה חברים לבנה המאובחן על הרצף האוטיסטי. "זה נותן לו ביטחון עצמי. אם נמשיך עם זה עוד כמה פעמים הוא יכיר חברים חדשים, וזה יבנה לו את הביטחון". רוית סיכמה: "החלום שלי שלא נצטרך קבוצה וזה יהיה הדבר הכי טבעי בעולם".

פרויקט "צליל מיוחד", שבו השתתף אחד הילדים בכתבה, שייך לארגון Lead.