הושג הסכם תקציבי: שנת הלימודים בחינוך המיוחד תיפתח כרגיל

לאחר שהסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה, הודיע משרד החינוך כי מצא מענה לתלמידים עם אוטיזם ולאלה שסובלים מאלרגיות מסוכנות. כדי לממן את המהלך, הושהתה התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה

זמן צפייה: 01:11

משרד החינוך הודיע הערב (שלישי) כי מצא מענה תקציבי לחינוך המיוחד וכי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. זאת, לאחר שהסתדרות המורים הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד.

בין היתר, הושג תקציב לתלמידים עם אוטיזם ולילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים. עם זאת, כיוון שלא נמצא מקור מימון למהלך, הוא יגרור השהייה של התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה. במשרד טענו כי תוכנית זו תעלה לדיונים בממשלה על מנת למצוא לה מקור תקציבי.

הנהגת ההורים הארצית מסרה בתגובה כי "אנחנו מברכים על הפתרון הנקודתי שנמצא לטובת ילדי החינוך המיוחד. נושא שחייבים לעשות כל מה שניתן כדי לוודא שיטופל בצורה הראויה ביותר. במקביל, אנו דורשים כי משרד החינוך והממשלה החדשה ימשיכו עם הפתרון שהיה נהוג עד כה, ויאשרו בהמשך את הסבסוד לבתי הספר של החגים".

לעוד כתבות בנושא:

פרץ ברקע איומי השביתה: "מקדישים מאמצים לפתוח שנת הלימודים"

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוכי עבודה נוספים מול הממשלה

הסתדרות המורים הכריזה: סכסוך עבודה בשל הרפורמה בחינוך המיוחד

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: getty images

אתמול, הודיע שר החינוך רפי פרץ כי הוא פועל לפתרון המשבר מול הסתדרות המורים, במטרה להביא לפתיחת שנת הלימודים כסדרה. "נפגשתי אתמול בצהריים עם שר האוצר, משה כחלון ובשעות הערב עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, אנחנו עמלים ומקדישים כל מאמץ כדי להביא לפתרון בימים הקרובים", אמר. "משימתנו לפתוח בצורה חלקה את שנת הלימודים ואני אומר לכם נפתור את המשבר ושנת הלימודים תפתח כסדרה".

ביום ראשון הכריזה הסתדרות המורים על סכסוכי עבודה נגד משרדי האוצר והחינוך, עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה. זאת, לאחר שכאמור הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. ייתכן וסכסוכי העבודה החדשים יובילו להשבתה אפשרית של פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. הם הוכרזו שבועיים לפני המועד, וכעת כבר לא ניתן להכריז על סכסוכים חדשים שישפיעו על פתיחת הלימודים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "ישנה פגיעה יומיומית במעמד ובזכויות של עובדות ועובדי ההוראה, דבר שישליך ישירות על טיב החינוך של התלמידים במערכת החינוך. הכרזנו על כמה סכסוכי עבודה בתחומים שבהם המשא ומתן עם משרד החינוך והאוצר הגיע למבוי סתום. בכל מקום שבו תהיה פגיעה באנשי החינוך שלנו - נפעל. לא נשקוט עד שלא יימצא פתרון לכל הסוגיות".