יוצאי אתיופיה חסמו את יציאת השר אוחנה ממפגש פעילים • תיעוד

המפגינים הגיעו לבית בקריית מלאכי, קראו לשר המשפטים לחשוף את הסרטון מהאירוע שבו נורה סלמון טקה, וסירבו לאפשר לו לעזוב את המקום. המשטרה הבריחה את אוחנה דרך אחורי הבית

זמן צפייה: 01:57

עשרות יוצאי אתיופיה חסמו הערב (שלישי) את יציאת שר המשפטים אמיר אוחנה ממפגש פעילים שהתקיים בבית פרטי בקריית מלאכי. המפגינים דרשו מאוחנה לחשוף את תיעוד הירי בסלמון טקה.

במהלך המפגש, העלה אחד הנוכחים תמונה לפייסבוק. כמה מבני הקהילה ראו את התיעוד, והגיעו למקום. אוחנה נכנס לרכבו, והנוכחים הקיפו אותו ולא אפשרו לו לצאת מהמקום. אוחנה לא יצא מהרכב, והזעיק את המשטרה.

לעוד כתבות בנושא:

חוקרי מח"ש סבורים: גרסת הקצין שירה בסלמון טקה – אמינה

אביו של סלמון טקה: "במקום להגיע לאמת – מכפישים את שם בני"

עקב מחאת יוצאי אתיופיה: המשטרה תקים יחידה חדשה למגוון תרבותי

הפגנת יוצאי אתיופיה בקריית מלאכי נגד שר המשפטים אמיר אוחנה
הפגנת יוצאי אתיופיה בקריית מלאכי נגד שר המשפטים אמיר אוחנה

בשלב מסוים הצליח אוחנה לחזור לבית הפעיל, והמתין למשטרה. כשהגיעו השוטרים, הם הבריחו אותו דרך אחורי הבית. היום, ציינו רבים חודש למותו של טקה.

מוקדם יותר היום, עשרות בני אדם השתתפו בצעדה לזכר קורבנות בני העדה האתיופית מאלימות משטרתית, במלאת 30 ימים למותו של טקה. את האירוע יזמו משפחתו של טקה ומשפחתו של יוסף סלמסה שנהרג בשנת 2014 כתוצאה מאלימות משטרתית, כך לפי הטענות.

בתוך כך, ארגון סח"י שמגייס בני נוער ברחבי הארץ לעזור לנזקקים, הודיע כי מאות נערים מטעמו ייצאו לחלק לרחובות לחלק פרחים לזכרו של טקה - וייקראו לאחדות העם. מוקדי הפעילות המרכזיים יהיו בירושלים, קריית גת, צפת, לכיש וקריית מלאכי.

מאות אנשים בהלווייתו של סלמון טקה
מאות אנשים בהלווייתו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13

כזכור, הירי בצעיר שאירע לפני כחודש, גרר אחריו גל מחאות נרחב של בני העדה ברחבי הארץ. המחאות כללו חסימות כבישים רבות ואף הידרדרו לעימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים שהובילו לפציעתם ולמעצרם של עשרות מפגינים וכן לפציעת שוטרים.

בעקבות המחאה, הודיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן על הקמת יחידה חדשה במשטרה: "היחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי". במסגרת הקמתה, יופעל מדור מקצועי שיופקד על "הטמעת התודעה הרב תרבותית" ויפקח על הטיפול בתלונות ציבור כנגד שיטור יתר.

הקמת היחידה החדשה מגיעה ברקע השיח בין המשטרה להנהגת יוצאי אתיופיה, והיא תהיה אמונה על קידום ופיתוח הכשירות התרבותית במשטרה, ועל מתן כלים לשוטרים בכדי לשפר את הממשק עם אוכלוסיות מיוחדות בחברה הישראלית, כל אחת על פי תרבותה הייחודית.