חרף ההנחיות: 16 רשויות הודיעו שיפתחו את חטיבות הביניים השבוע

העיריות הודיעו כי בכוונתן לחדש ביום רביעי את הלימודים בכיתות ז'-י', שעל פי החלטת הממשלה ממשיכות ללמוד מהבית לעת עתה. "נגרם לתלמידים נזק מצטבר - לא נוכל לתת להם להמתין ל-9 במארס"

זמן צפייה: 01:12

מרד הרשויות: 16 רשויות מקומיות הודיעו היום (ראשון) כי בכוונתן לחדש את פעילות חטיבות הביניים ביום רביעי - בניגוד להחלטת הממשלה, שקובעת כי שכבות אלו ימשיכו ללמוד מרחוק לעת עתה. בין היתר, הכריזו על ההחלטה הערים הרצליה, גבעתיים ורמת השרון.

על פי המתווה של עיריית הרצליה, התלמידים ילמדו חלק מהשיעורים בקפסולות בכיתות, וחלק בלמידה במרחבים פתוחים, בשילוב למידה מרחוק. ראש העיר משה פדלון הסביר: "בשל הנזק המצטבר הנגרם לתלמידים, גם ברמה החינוכית אבל בעיקר ברמה הנפשית והחברתית – לא נוכל לתת לילדים שלנו להמתין עד ל-9 במארס, על פי מתווה הממשלה. הילדים הללו אינם הפקר ולא ייתכן שהממשלה שפותחת את מרכזי הקניות, הקניונים והמסחר למאות בני אדם, לא תאפשר כניסת תלמידים אל כתלי בית הספר".

עוד בחדשות 13:

המסחר ייפתח לכולם, תרבות – לבעלי תו ירוק: מדריך היציאה מהסגר

סופית: תלמידי חטיבות הביניים יישארו בבית שבועיים נוספים

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

בגבעתיים, כ-2,650 תלמידים משכבות אלו יגיעו לבתי הספר לפחות פעמיים בשבוע. השיעורים הפרונטליים יוקדשו למתמטיקה, אנגלית ומדעים. בינתיים נבחנות שתי אופציות, לפיהן התלמידים יגיעו לכיתות פעמיים בשבוע ל-4 שעות בכל יום או 3 פעמים בשבוע ל-3 שעות בכל יום. בשאר ימות השבוע, התלמידים ימשיכו ללמוד מרחוק. במקביל יתקיימו מפגשים פרונטליים במרחבים פתוחים שיוקדשו למטרות לימודיות וחברתיות כאחד.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק אמר: "הגיע הזמן להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י', שנמצאים בבית כמעט שנה. אין שום סיבה להמתין לשבוע השני של מארס, כשנתוני התחלואה בעיר נמצאים בירידה מתמדת ומרבית עובדי ההוראה הספיקו כבר להתחסן. כל יום שהתלמידים נמצאים בבית גורר השלכות רגשיות, חברתיות ולימודיות. ככל שעובר הזמן הפערים החינוכיים מתעצמים ובתמונת המצב הנוכחית אין הצדק להשאיר את בתי הספר סגורים".

הסתדרות המורים התייחסה להחלטת הרשויות: "יש מעסיק אחד לעובדי ההוראה בישראל והוא משרד החינוך, ורק לו נתונה הסמכות להחליט על פתיחה או סגירת מוסדות חינוך. זאת כמובן תוך התייעצות עם משרד הבריאות".

ממרכז השלטון המקומי נמסר: "מרכז השלטון המקומי פועל יחד עם משרד הבריאות ומשרד החינוך להחזרתה המלאה של כל מערכת החינוך בישראל. אנחנו אנשי חוק ונפעל רק על פי חוק ובשיתוף פעולה עם הממשלה לטובת כלל תלמידי ישראל. הבוקר פנינו לראש הממשלה בדרישה להביא לפתיחת כיתות ז'-י' בהקדם ונגיע להסכמה בהקדם".

תלמידים בכיתה בבית הספר
תלמידים בכיתה בבית הספר | צילום: חדשות 13

הבוקר, במסגרת הפעימה השנייה של היציאה מהסגר, נפתחו כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בבתי ספר הנמצאים בערים צהובות וירוקות לפי מודל הרמזור, וכן בערים כתומות שציונן הוא 7 לכל היותר ושיעור המחוסנים בהם בגילי 50 ומעלה הוא 70% לפחות.

ביום חמישי נערך דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובתומו הוחלט כי תלמידי חטיבות הביניים לא יחזרו ללימודים, ויישארו בבית שבועיים נוספים. זאת, בעקבות החשש מהמוטציה הבריטית והדבקה מוגברת בבני הנוער שאינם מחוסנים.

לדברי ראש הממשלה, "לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעלולה להביא לעלייה בתחלואה ולנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית היציאה של משרד הבריאות. המחיר של הטעות הוא גדול מאוד".