אחרי הביקורת: כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב וגני הילדים ילמדו כרגיל

רה"מ, שר הבריאות ושר החינוך חזרו בהם מההחלטה להגביל את הלימודים עד לשעה 13:00 במהלך הסגר שיחל בשבוע הבא, והודיעו כי יתקיימו במתכונת שהייתה נהוגה עד כה

זמן צפייה: 01:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט חזרו בהם היום (חמישי) מההחלטה להגביל את פעילות הלימודים במהלך הסגר שיחל בשבוע הבא, והודיעו כי כיתות א'-ד' כולל הצהרונים ו-י"א-י"ב ילמדו במהלך הסגר במתכונת שהייתה נהוגה עד כה. זאת, בעקבות זעם ציבורי וביקורת שעוררה ההחלטה להגביל את הלימודים עד לשעה 13:00.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מסר לאחר החלטת הקבינט: "אני שמח על כך שקבינט הקורונה התעשת, קיבל את דרישתנו והפך את החלטתו השגויה לגבי שעות הלימוד של תלמידי הגנים, כיתות א-ד וי"א-י"ב בימי הסגר הקרוב. כל שנותר כעת לעשות הוא להחזיר גם את תלמידי כיתות ה' עד י' ללמידה רגילה בימי הסגר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות כי הפגיעה בתלמידים אלו בעקבות ההחלטה הנוכחית לשלוח אותם שוב הביתה, ללימודים לא יעילים מרחוק, עלולה להיות בלתי הפיכה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: ישראל תיכנס לסגר שלישי ביום ראשון ב-17:00

הוועדה למינויים בכירים אישרה את מינויו של ד' לראש המוסד

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הצהיר יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת רם שפע כי יסרב לאשר את ההחלטה, ואמר בזעם: "לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך - זו החלטה חסרת היגיון וחיבור למציאות - הפקרת כיתות ה'-י' בבית, אחרי כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק - ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 מנוגדות לעמדתי, להיגיון ולצרכי השטח".

"אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם", ציין. "ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

החלטת הממשלה הצליחה להרגיז גם גורמים רבים במערכת החינוך, שכבר משעות הבוקר קראו לשרים לחזור בהם. שפע סיפר כי קיבל "אלפי פניות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם".

גם שר הביטחון בני גנץ יצא נגד המתווה, וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה ואני פועל לשנות אותה". בהמשך הפוסט, גנץ יצא נגד ראש הממשלה וטען: "הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של נתניהו לעמוד בהחלטות שקיבלנו על מדיניות דיפרנציאלית".

בהמשך היה זה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שאמר: "‏ההחלטה על סגירת גני הילדים בשעה 13:00 היא של ממשלה מנותקת מעם. אנשים ששכחו מה זה להיות הורים וסבים לילדים, בלי טיפת רגישות והיגיון".