700 שקל בחודש לתלמיד: אלה הסכומים שמוציאים הישראלים על חינוך

לקראת פתיחת שנה"ל, הלמ"ס פרסמה כי שליש מההוצאות החודשיות עבור כל תלמיד הוא לביה"ס ואילו השאר - לשיעורים פרטיים וחוגים. תלמידי חטיבות הביניים משלמים 793 שקלים בחודש, מול 686 ביסודי

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את נתוני ההוצאות עבור שירותי חינוך בקרב משפחות בישראל. על פי הנתונים, ההוצאה הפרטית עבור כל תלמיד עומדת בממוצע על 701 שקלים בחודש, כאשר שליש מסכום זה מועבר לבית הספר ואילו השאר לפעילויות אחרות כגון שיעורים פרטיים וחוגים.

עוד עלה מנתוני הלמ"ס כי תלמידי חטיבות הביניים משלמים יותר כך שבכל חודש, בממוצע, כל תלמיד מוציא סכום שעומד על 793 שקלים, זאת לעומת תלמיד בבית ספר יסודי שמשלם בכל חודש 686 שקלים. כמו כן, ההוצאה בשני העשירונים העליונים, שהינה 1,245 שקלים, הייתה גבוהה פי שלושה מאשר בשני העשירונים התחתונים - שם משלמים 434 שקלים בחודש עבור כל ילד.

הבדלים נוספים קיימים גם בין המגזרים השונים, כאשר ההוצאה הפרטית למשפחות של תלמידים יהודים בחינוך הממלכתי עומדת על 818 שקלים בחודש, ואילו בחינוך הממלכתי דתי ובחינוך הערבי הסכומים נמוכים יותר, ועומדים על 782 שקלים ו-518 שקלים בהתאמה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ: "אם לא יתפטר – הכלכלה תשלם מחיר"

בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

נכנס דרך המרפסת – ואנס: בן 25 מהצפון מואשם באונס קשישה בת 82

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, משרד החינוך הודיע כי בשנת הלימודים הקרובה יופחתו תשלומי ההורים לבתי הספר, כך שכל משפחה תוכל לחסוך מאות שקלים בשנה. החיסכון בבתי הספר היסודיים יעמוד על 600 שקלים, בחטיבות הביניים - 780 שקלים ובחטיבות העליונות יחסכו ההורים 680 שקלים, לילד.

השירותים בהם יופחתו התשלומים הם סל תרבות, תוכנית לימודים נוספת להעשרה ורכישה מרצון. כמו כן, והחל מהשנה הבאה, מוסדות החינוך יקיימו טקסי סיום במקום מסיבות סיום ותתבצע הפחתה של 50% מעלות המסיבות.

"בימים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה ועם מציאות כלכלית קשה ומורכבת, תפקידנו לגלות אחריות, ולהקל את נטל התשלומים על ההורים", אמר שר החינוך יואב גלנט. "לאחר עבודת מטה מקיפה ויסודית, ובשיתוף עם נציגי מנהלי מוסדות החינוך, החלטתי על הפחתה של גובה התשלומים".