המתווה לפתיחת בתיה"ס: בערים אדומות וכתומות - יום כן, יום לא

הממשלה תדון בחידוש מערכת החינוך. לפי ההצעה שגיבשו השרים, הגנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב יפעלו כרגיל בערים ירוקות וצהובות, וביתר יתקיימו קפסולות ברוטציה - באוויר הפתוח

זמן צפייה: 03:51

הקרב על מערכת החינוךלפי הצעה שתעלה היום (ראשון) לדיון בממשלה - גנים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו ביום שלישי בערים הירוקות והצהובות, ואילו בערים כתומות ואדומות הן ייפתחו בקפסולות ברוטציה, כלומר יום כן ויום לא, והלימודים יתקיימו באוויר הפתוח בלבד. את ההצעה גיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר, הבריאות והחינוך.

בד בבד, באמ"ן מזהירים כי בגלל הסרת המגבלות, בשבועות הקרובים צפויה עלייה חדה בתחלואה וכן תפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי שנחשב למדבק יותר ביחס לזנים אחרים של הקורונה. לפיכך, באגף המודיעין ממליצים להאיץ את מבצע החיסונים ברמה הלאומית, לשמור על הנחיות הריחוק החברתי ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגבלת המרחק בוטלה, טייק אוואי מתאפשר: המדריך ליציאה מהסגר

הותר לפרסום: אמיר רז הוא הבעל החשוד ברצח אשתו בבנימין

המלאך מיבנה: בן ה-20 שמקדיש את חייו לעזרה לנזקקים

ברוכים הבאים - החזרה לבתי הספר
ברוכים הבאים - החזרה לבתי הספר | צילום: דוברות משרד החינוך

בצל התכנון לפתוח את הלימודים בעוד יומיים, נתוני התחלואה שפרסם הבוקר משרד הבריאות ממשיכים להיות גבוהים, כאשר אחוז תוצאות הבדיקות החיוביות עומד על 9.4 ומספר החולים הקשים נותר מעל 1,100 בני אדם. כמו כן, 2,624 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה - זאת לאחר שבוצעו כמעל ל-28 אלף בדיקות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-686,774, מהם יותר מ-71 אלף נשאים פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי ישנם 302 מונשמים. מניין המתים, שחצה שבוע שעבר את רף ה-5,000, הגיע הבוקר ל-5,074. בד בבד, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו כ-3.4 מיליון איש במנה הראשונה, ו-2 מיליון כבר קיבלו את המנה השנייה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, הבוקר פקעו חלק מהגבלות הקורונה, זאת שישה שבועות לאחר שישראל נכנסה לסגר השלישי, ובכך החל הצעד הראשון בדרך ליציאה ממנו. על פי החלטת הממשלה, ההקלות שנכנסו לתוקף הן ביטול מגבלת המרחק של אלף מטרים מהבית, וכן האיסור על שהייה בביתו של אדם אחר. מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל מספרות ומכוני יופי.