קמפיין התרומה הגדול בישראל: 4 מיליון שקלים גויסו למשפחת רימל

חודש לאחר שנהרגו האם ציפי והתינוקת נועם רחל, בת שלושה שבועות בלבד, קמפיין מימון ההמונים שנפתח עבור המשפחה שבר שיא - 12 אלף איש תרמו את הסכום הגבוה ביותר שגויס למקרה פרטי בישראל

חודש אחרי התאונה הקטלנית שגבתה את חייהן של ציפי רימל בת ה-34 ובתה התינוקת נועם רחל בת השלושה שבועות בתאונה בכביש 443, שבה נפצעו קשה ואנוש אב המשפחה אפרים והבן איתי, קמפיין מימון ההמונים שנפתח עבור המשפחה הסתיים עם סכום של יותר מארבעה מיליון שקלים - הסכום הגדול ביותר שגויס בישראל בקמפיין מימון המונים של מקרה פרטי.

לא פחות מ-12 אלף אנשים התגייסו ותרמו עבור המשפחה, שעדיין לא התאוששה מהתאונה. האב אפרים שוחרר רק בשבוע שעבר מבית החולים המרכז הרפואי שערי צדק ועבר לשיקום בבית החולים שיבא שבתל השומר ואיתי בן ה-12 עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ עם פגיעת ראש קשה, וחל שיפור קל בלבד במצבו.

שלושת הילדי הנוספים של המשפחה, לאה בת ה-9, עמיחי בן ה-7 והראל בן ה-3, נמצאים תחת השגחתם של הסבים והסבתות איטה, ישראל, שולמית ויוני, שנרתמו לגידולם וחזרו להיות הורים במשרה מלאה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התאונה ב-443: אב המשפחה שאיבד את אשתו ובתו שוחרר מבית החולים

התאונה ב-443: בעקבות עדות חדשה הנהג הפוגע נעצר שוב – ושוחרר

חברתה של ההרוגה בכביש 443: "הייתה בעננים כשגילתה שיש לה בת"

ציפי רימל ובתה נועם שנהרגו בתאונת הדרכים
ציפי רימל ובתה נועם שנהרגו בתאונת הדרכים | צילום: באדיבות המשפחה

את קמפיין מימון ההמונים פתחו תושבי היישוב נוה צוף, שם מתגוררת המשפחה, במטרה לאסוף סכום כסף שיסייע בטיפול הרפואי באפרים ואיתי ויספק ביטחון כלכלי לשלושת הילדים הנוספים. הקמפיין צבר תאוצה ותוך יממה אחת בלבד גייס תרומות בסך יותר ממיליון שקלים.

הקמפיין עלה באתר גיוס ההמונים JGive ובסיוע אנשי הצוות שעשו הכל בהתנדבות מלאה. אורי בן שלמה, מנכ"ל האתר: "לצערי ישנם מקרים רבים שזקוקים לעזרת הציבור הרחב, מגיעים לפתחנו ואנו מסייעים להם ככל האפשר. גם במקרה הקשה של משפחת רימל, הצוות המסור שלנו התגייס כדי לסייע ולעזור בכל מה שניתן על מנת שהקמפיין יפתח במהירות ויגייס כמה שיותר. תפיסתנו היא שפלטפורמת JGive היא בית - לתורמים שהם חלק מקהילה רבת משתתפים שמעוניינים לעזור למטרה משותפת, לעמותות שמקבלות שירות ותרומות, ולאנשים שרואים בפילנתרופיה עממית את העתיד של החברה האזרחית בישראל שאליה אנו צריכים לשאוף".

תאונה בכביש 443
תאונה בכביש 443 | צילום: צבי גלובנציץ

כזכור, התאונה הקשה בה נספו האם ובתה התרחשה ב-1 בדצמבר בין שני כלי רכב. משפחת רימל נסעה ברכב בהרכב חלקי: האם ציפי, האב אפרים ובנם הבכור, איתי בן ה-12. למשפחה עוד שלושה ילדים שלא נכחו באירוע: לאה בת התשע, עמיחי בן השבע והראל בן השלוש. ברכב השני נהג צעיר בן 18 שנפצע גם הוא באורח קשה.

הנהג שפגע ברכבה של המשפחה, טארק כרד - תושב מזרח ירושלים בן ה-18, נעצר פעמיים: בפעם הראשונה נלקחו ממנו דגימות דם ושתן לטובת בדיקת הימצאות אלכוהול וסמים בגופו. לאחר שכל התוצאות חזרו שליליות לנוכחות חומרים אסורים - החליט בית המשפט לשחררו.