מסכים נגד ספרים: איך גורמים לילדי דור ה-Z להתעניין בקריאה?

בשל ההבנה שהחשיפה לטלפונים מרחיקה את הילדים מהספרים, משרד החינוך והספרייה הלאומית השיקו פרויקט מיוחד שינגיש לתלמידים את עולם הספר. "קשה להתחרות בכל הגירויים" • ילדי האימוג'י, חלק 2

זמן צפייה: 07:59

בספרייה העירונית בראשון לציון מבינים שעל מנת להרחיק את הילדים מהמסכים, צריך להציע משחקים ואטרקציות על מנת לסחוף אותם לתוך עולם של ספרות ודימיון. אורית חייקין, ספרנית ורכזת "כותר טף", סיפרה: "אם הספרייה תישאר רק עם הספר הכתוב, המודפס, לא נוכל להביא הנה ילדים. הם חשופים לכל כך הרבה גירויים, אנחנו לא יכולים להתחרות בהם".

ינץ לוי, סופר ילדים
ינץ לוי, סופר ילדים | צילום: חדשות 13

ינץ לוי, סופר ילדים, אמר: "ילדים היום הם הרבה יותר מתוחכמים. יש להם מכשיר ביד שבו הם יכולים להגיע כל כך הרבה תכנים כל הזמן. העבודה שלי, ככותב שלא מתפשר, היא בעצם לקחת את הסיפור שאני רוצה לספר ולנסות לכתוב אותו בצורה בכזאת שתגיע גם לילד שיש לו מסך מצד ימין, שמאל ומעל הראש".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דור האימוג'י: כך משפיע השימוש בסמארטפון על לימודי העברית

הקפה האהוב והאימוג'י המועדף: הרמטכ"ל שלא הכרתם • צפו

שפת האימוג'י של הנוער הפכה את העברית לשפה זרה

הספרייה העירונית בראשון לציון
הספרייה העירונית בראשון לציון | צילום: חדשות 13

תומר בוזמן, המפקח המרכז את הוראת הלשון וההבעה במשרד החינוך, מבין שצריך למצוא דרך להתחבר לשפת התלמידים. "הזירה של הוואטסאפ מאתגרת אותנו. המסרים המורכבים מתקצרים למסרים מאוד תמציתיים. הרבה פעמים אנחנו לא כותבים - אלא מקליטים הודעות קוליות".

בעקבות ההבנה הזו, משרד החינוך והספרייה הלאומית חברו יחד לטובת "ספרייה בכיס", פרויקט מיוחד של השמעת ספרים לתלמידים. "45 ספרים זמינים לילדים בכיס שלהם בכל מקום שהם הולכים", הסבירה נטע שפירא, מנהלת המרכז ללימודי רוח, בספרייה הלאומית. "אנחנו יודעים שדור ה-Z הוא דור שצורך תוכן באמצעות שמיעה", הוסיפה.