הרמזור יעודכן מחר: ציון הערים "הכתומות הגבוליות" יעמוד על 7

לקראת חזרת כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב למוסדות החינוך ביום א', משרד הבריאות הודיע על חיתוך נוסף של הרמזור. מחלימים ינוכו מחישוב שיעור ההתחסנות ביישוב • מתווה הלמידה העדכני

זמן צפייה: 01:39

משרד הבריאות הודיע כי עדכון צבעי הרמזור, שאמור היה להיעשות היום (רביעי), יידחה למחר - ועל פי הנתונים שייקבעו יוחלט באילו יישובים יתחדשו הלימודים ביום ראשון עם הפעימה השנייה של היציאה מהסגר.

בדיון שהתקיים בראשות שר הבריאות הוחלט כי ציון הרף לערים "כתומות גבוליות", שעמד עד כה על 6.5, יעמוד החל מהעדכון הבא על 7 ומטה. באופן זה, תלמידים רבים יותר יוכלו לשוב למוסדות החינוך. עוד הוחלט כי רף ההתחסנות המחושב ימשיך להיות 70% (בקרב בני 50 ומעלה, שבוע לאחר חיסון שני), אך לא יכלול את המחלימים.

לפי מתווה הלמידה שפרסם היום משרד החינוך, בכיתות ה'-ו' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים, לפחות שלושה ימים בשבוע, בעוד שבתי הספר יהיו פתוחים שישה ימים בשבוע. בנוסף, מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר. כיתות י"א-י"ב ילמדו על פי מתווה דומה, כאשר כל תלמיד יוכל לעבור בין שתי קבוצות אורגניות. כמו כן, תתאפשר הגדלת מספר התלמידים בקבוצה מעבר ל-20 במקרים חריגים בלבד.

עוד בחדשות 13:

שלג יורד בהרי הצפון, בי-ם – בהמשך היום; שיא הסערה – בערב

ועדת הבחירות פסלה את מועמדותה של אבתיסאם מראענה מהעבודה

50% מבני ה-30 ומעלה התחסנו; חיסוני "ספוטניק" הועברו לרצועה

תלמידים בבית ספר תיכון
תלמידים בבית ספר תיכון | צילום: חדשות 13

מהמשרד נמסר כי העדכון שיבוצע מחר הוא חיתוך חד פעמי, המתבצע לאור המגמות בתחלואה ולקראת פתיחת הפעימה השנייה ביום ראשון. החל מהשבוע הבא הכוונה היא לחזור לשעון הרמזור הרגיל - שייחתך פעם בשבוע ביום רביעי, ויקבע את פתיחת החינוך למשך שבוע קדימה.

כזכור, עדכון הרמזור האחרון בוצע בתחילת השבוע - מהלך ששינה את צבעם של יישובים רבים ואפשר לתלמידים לחזור לספסל הלימודים. ביום ראשון, כאמור, ישובו לבתי הספר תלמידי ה'-ו' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים.

נוסף לכך, הוחלט בקבינט הקורונה כי ביום ראשון יחודש גם המסחר וייפתחו חנויות בהתאם ל"תו סגול מצומצם" - שאומנם לא יותיר כניסה רק לבעלי תו ירוק או למחוסנים, אך ידרוש שמירת מרווחים גדולים יותר בין לקוחות ותפוסה נמוכה יותר בכל עסק.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

בנוסף ייפתחו תחת הגבלות התו הירוק: חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה, בתי תפילה, איים ירוקים (ים המלח) ומלונות - שלא יפעילו בשלב זה את חדרי האוכל, ואף יתנו כניסת ילדים בבדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות. מה שכן, בתי המלון יוכלו להפעיל בריכות ושירות חדרים.