הילד מרמלה שהצליח בענק - חוזר להפוך את העיר לפנינת תיירות

נאיף אבו סוויס, שגדל בשכונת המצוקה ג'ואריש, הקים אימפריית נדל"ן, חולם להקים בית מלון ראשון בעיר ומותח ביקורת על החכ"ים הערבים. "צריכים להקדיש את זמנם לבעיות של האזרחים"

זמן צפייה: 10:06

נאיף אבו סוויס גדל בשכונת ג'ואריש שברמלה, שהייתה לסמל להזנחה, העוני והפשע ששורר בעיר. כיום, כשהוא חולש על אימפריית נדל"ן שמגלגלת עשרות מיליוני שקלים בשנה, הוא מתכנן לקדם את ילדי רמלה ולהפוך את עיר נעוריו לפנינת תיירות משגשגת.

לאבו סוויס ביקורת קשה כלפי ההנהגה הערבית בכנסת, שלטענתו מזניחה את הצרכים הבסיסיים ביותר של המגזר. "על איזו הנהגה מדובר? הם צריכים להקדיש את הזמן שלהם לבעיות היומיומיות של האזרח", אמר אבו סוויס. "האזרח הפשוט רוצה שירות, הוא רוצה מדרכה, חינוך, ביוב, בית. הם לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך, כי הם כל היום מתנגחים עם הממסד. שלא יריבו כל היום עם השרים, נמאס לי".

נאיף אבו סוויס
נאיף אבו סוויס | צילום: חדשות 13

היזם נבחר בבחירות המקומיות האחרונות להיות חבר במועצת העיר. מאז הקים פורום לשילוב נשים ערביות במעגל העבודה, ותורם הרבה כסף לחינוך ילדים ממשפחות מצוקה. החלום הגדול שלו הוא להקים בית מלון בעיר, ולהפוך אותה ליעד תיירותי משגשג. "אני רוצה לשים את רמלה על המפה, שיבוא התייר, ינחת בבן גוריון וילון שני לילות בעיר", סיפר. "עשרים דקות נסיעה מפה והוא בירושלים – רבע שעה והוא בתל אביב, והוא יכול לשרוף יום שלם ברמלה".