יו"ר ועדת החינוך מסרב לאשר את החלטת הממשלה: לא אתן יד לטרלול

ח"כ רם שפע אמר כי אין בכוונתו לאשר את המתווה שהתקבל באשר לשעות הפעילות של מערכת החינוך וקרא לממשלה לשנותו. "החלטה חסרת היגיון וחיבור למציאות"; גנץ: "החלטה שגויה - פועל לשנות אותה"

ח"כ רם שפע בוועדת החינוך | צילום: חדשות 13

יממה לאחר שהממשלה החליטה להחריג את מערכת החינוך מהגבלות הסגר ולפתוח את בתי הספר באופן חלקי, יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת רם שפע הצהיר היום (חמישי) כי יסרב לאשר את ההחלטה, ואמר בזעם: "״לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך - זו החלטה חסרת היגיון וחיבור למציאות".

השרים, כאמור, סיכמו כי מערכת החינוך בגנים, וכן כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב יופעלו 5 שעות - אולם אפילו לא הכלילו בהחרגה את תלמידי כיתות ה'-י' - שככל הנראה יאלצו ללמוד מרחוק. "הפקרת כיתות ה'-י' בבית, אחרי כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק - ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 מנוגדות לעמדתי, להיגיון ולצרכי השטח", הוסיף שפע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

זעם על פתיחת מערכת החינוך לחמש שעות: "החלטה מופרכת ומנותקת"

שיפור קל במצבו של ביטן: מתקשר עם סביבתו – עדיין מחובר לאקמו

"אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם", ציין. "ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

החלטת הממשלה הצליחה להרגיז גם גורמים רבים במערכת החינוך, שכבר משעות הבוקר קראו לשרים לחזור בהם. שפע סיפר כי קיבל "אלפי פניות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם".

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

גם שר הביטחון בני גנץ יצא נגד המתווה, וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה ואני פועל לשנות אותה". בהמשך הפוסט, גנץ יצא נגד ראש הממשלה וטען: "הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של נתניהו לעמוד בהחלטות שקיבלנו על מדיניות דיפרנציאלית".

בהמשך היה זה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שאמר: "‏ההחלטה על סגירת גני הילדים בשעה 13:00 היא של ממשלה מנותקת מעם. אנשים ששכחו מה זה להיות הורים וסבים לילדים, בלי טיפת רגישות והיגיון".