פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול - מתנגד להם נחרצות"

לאחר הסערה שעורר, שלח שר החינוך מכתב למנהלי בתי הספר שפרסמו עצומה נגדו, והבהיר כי "אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם - ומסב יותר סבל מהקלה"

זמן צפייה: 03:07

סערת טיפולי ההמרה: שר החינוך הרב רפי פרץ שלח הערב (שלישי) מכתב למנהלי בתי הספר שפרסמו עצומה נגדו, וחזר בו מתמיכתו לכאורה בטיפולי המרה וציין כי הוא מתנגד לכך נחרצות. "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר חמור ופסול, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים", כתב.

כמו כן, כתב פרץ: "אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה - ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומובן מאליו שאין בכוונתי לשנות משהו מעמדתי זו".

"כשנשאלתי על הנושא עניתי שבשנותיי הרבות כאיש חינוך, פנו אליי לא פעם בנושא הנטייה המינית", המשיך. "תמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע. עם זאת, מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה - להם אני מתנגד נחרצות".

לכתבות נוספות בנושא: 

מנהלי בתי ספר נגד פרץ: "אמירות מעוררות שאט נפש וסלידה"

"טיפול המרה – פשע שנאה": מאות נכחו במחאת הקהילה הגאה נגד פרץ

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

הרב רפי פרץ, שר החינוך
הרב רפי פרץ, שר החינוך | צילום: רויטרס

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, מסר בתגובה: "סוף סוף שר החינוך חזר בו מאמירותיו המסוכנות והבין שאין צורך להמיר אף אדם. שר החינוך, לא נסתפק בדברי התנצלות, הגיע הזמן לעגן את אמירותיך במעשים. אנחנו דורשים ודורשות - הוצא את חוזר המנכ"ל הכולל סוגיות הנוגעות לקהילה הגאה, חוזר שכבר כתוב ושוכב תקופה ארוכה במשרדך. אחריות גדולה עומדת על כתפיך כשר החינוך של מדינת ישראל, מיליוני תושבים ותושבות מחכים שתעשה את ההחלטה הנכונה".

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, הגיב אף הוא למכתב של פרץ: "אנו מברכים את השר פרץ על מכתבו החשוב. מובן מאליו שהמחלוקות עם השר לא נפתרו בדרך קסם ואנו מקווים כי השר יעמוד במילותיו ויאבק בטיפולי ההמרה במערכת החינוך, בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה. אנו מוכנים להפשיל שרוולים ולעבוד יחד - נקווה שגם השר. טובת ילדינו קודמת לאינטרסים הצרים ולפוליטיקה הקטנה".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: וסי איפרגאן

כזכור, אמש 72 מנהלי ומנהלות בתי הספר היסודיים בתל אביב חתמו על מכתב שבו הביעו את התנגדותם לדבריו של פרץ, שהביע תמיכה בטיפולי המרה. המנהלים, מבתי ספר ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, ערביים ושל החינוך המיוחד, כתבו כי הם "מביעים סלידה ושאט נפש נוכח אמירותיך במסגרת תפקידך כשר החינוך".

"לאחר ציפייה דרוכה למוצא פיו של השר", כתבו המנהלים. "התעוררנו לשחר של יום שכולו בסימן של אמירות וגילויים מבעיתים אשר מקומם לא יימצא במערכת חינוך מתוקנת ובמדינה דמוקרטית". "לא יעלה על הדעת שנבחר ציבור שאמור להוביל את מערכת החינוך יצא בגילויים שמעודדים אפליה, גזענות ושנאת זרים, ושחוטאים למטרות המערכת בראשה הוא עומד. כל זהות מינית היא לגיטימית וקריאה לטיפולי המרה אינה אלא מכבסת מילים לפעולה אלימה, אשר מותירה צלקת עמוקה בגופם ונפשם של המוני אנשים", כתבו.

הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ
הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ | צילום: החדשות 13

בתוך כך, מאות בני אדם, בהם תלמידים ומורים, השתתפו אתמול בהפגנת ארגוני קהילת הלהט"ב נגד פרץ. הנוכחים מחו על דבריו ודרשו מראש הממשלה נתניהו לפטרו באופן מיידי. לקראת ההפגנה, ארגוני הקהילה הגאה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפיטוריו של שר החינוך פרץ: "יומיים לפני הבחירות האחרונות ישבנו איתך לשיחה גלוית לב במעונך בירושלים. הצהרת בפנינו שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט"בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד".

"הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף", צוין במכתב, "כראש הממשלה מוטלת עליך האחריות להתנער לא רק מדבריו - אלא מהשר פרץ עצמו. אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים – הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך".