גזענות בגן ילדים בב"ש: אב קילל משפחות בדואיות - וזכה לגינוי

עד סבב ההסלמה האחרון, המוסד החינוכי שבו לומדים ילדים יהודים ובדואים היה סמל לדו קיום - אלא שאז, אחד האבות החל להציף את קבוצת הוואטסאפ בהודעות אלימות: "כל המוסלמים רוצים לשחוט"

זמן צפייה: 02:59

עד סבב ההסלמה האחרון, הגן בבאר שבע שבו לומדים ילדים יהודים ובדואים היה סמל לדו קיום: הילדים שיחקו יחד, וכשנשמעה אזעקות - רצו יד ביד למקלט. אלא שאז, בקבוצת הווטסאפ של ההורים החל שיח גזעני מכוער. אביו של אחד הילדים החליט שהילד שלו לא ילמד עם ילדים בדואים ושעליהם לעזוב מיד את הגן - והציף את קבוצת הוואטסאפ של הורי הגן בהודעות קוליות שתוקפות מוסלמים.

"וואלה יופי, העבד של היהודים יבוא יגיד לנו מה לעשות", נאמר באחת מההודעות. "אתה מתבלבל נשמה, המקסימום שאתה יכול להגיע זה לצחחצח לנו את הנעליים. אתה והבן שלך". עוד הצהיר בפני חברי הקבוצה: "תפנימי, כל המוסלמים יש להם מטרה אחת – לראות אותך נשחטת. כולם ללא יוצא מן הכלל. יש כאלה שעושים עם זה פיגועים, ואלה שלא עושים פיגועים מתחננים שזה יקרה. הם מתים ממה שקורה בעזה, לא מזה שנופלים פה טילים".

עוד בחדשות 13:

עימות בין סער לברקת: "כשנלחמתי עבור הליכוד – הוא חגג בקדימה"

"לקחו לי אוצרות": הורי הילדים שנספו בשריפה מספרים על הטרגדיה

כרמל מעודה ביקשה להשתחרר ממעצרה אחת לשבוע – לטובת טיפול נפשי

Oruiwz
הודעה בקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן

"זו הייתה הסתה, הרגשתי כאילו קיבלתי סטירה", סיפרה אם של אחד הילדים בגן. "הרגשתי שאני מאוימת ויום למחרת לא הצלחתי לשלוח את הילד שלי לגן". גם הורים נוספים מהגן התקשו לשמוע את הדברים והגיבו בחריפות. "בושה וחרפה כל השיח כאן, התורה שלנו מלמדת שלעולם אסור לנו להשפיל אך אדם ולא משנה מאיזה דת הוא. צריך להתייחס לכל אדם בכבוד", כתב אחד ההורים.

אחת האמהות שאליהן כוונה האש החליטה שלא לשתוק. "אני חיה עם יהודים מעל 20 שנה, ובמלחמות ובדברים האלה אנחנו יד ביד. מתחבאים במקלט ביחד. אני לא יודעת על מה אתה מדבר, הילדים שלנו גדלים ביחד, אנחנו חיים ביחד שנים".

השיח המכוער והאלים, שבא מצדו של הורה אחד בלבד בגן, גרם לשאר ההורים לעזוב את קבוצת הוואטסאפ ולפתוח קבוצה חדשה. מבחינתם אם יש מישהו שצריך לעזוב את הגן – זה אותו אב.