עם משלוחי מנות, בלי מסיבות: המתווה לפורים במערכת החינוך

לפי הנחיות משרד החינוך לקראת החג, במוסדות שבהם תתקיים למידה פיזית יחגגו בקבוצות קבועות. אירועים בשטח פתוח - עד 20 איש, כולל צוות. לא תותר כניסת הורים לשטח בתי הספר והגנים

זמן צפייה: 04:10

משרד החינוך פרסם הבוקר (חמישי) את הנחיותיו לקראת אירועי הפורים במוסדות החינוך המקיימים לימודים פיזיים בצל הקורונה. בין היתר, אירועי החג ייעשו בקבוצה קבועה ועם הצוות הקבוע בבית הספר או גן הילדים, בעוד שהתלמידים יוכלו להביא משלוחי מנות באריזה סגורה בלבד, ויחול איסור על הקמת דוכנים, תהלוכות, מסיבות עדלאידע, נשפים או כל אירוע אחר המייצר התקהלות.

בערים אדומות, אירועי פורים יתקיימו בשטח פתוח ובקבוצות קבועות של 20 משתתפים לכל היותר, כולל אנשי צוות. קבוצת התלמידים הקבועה תיפגש עם איש צוות קבוע אחד בכל המפגשים, כאשר המורה יוכל לעבור בין ארבע קבוצות התלמידים הקבועות. ביישובים ירוקים וכתומים מוחרגים ניתן יהיה לקיים מפגשים במסגרת הקבוצה הקבועה לפי המתווה המותר בהתאם לשכבות הגיל - גני ילדים, א'-ו' ו-י''א -י''ב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ילדים משחקים, השלג בחרמון – וירושלים לבנה: הסערה בתמונות

תושב נהריה בן 40 נעצר בחשד שרצח את אמו בת ה-76

כמעט חודש לאחר כניסתו לתפקיד: ביידן שוחח עם נתניהו לראשונה

תלמידים חוגגים פורים
תלמידים חוגגים פורים | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, לא תותר כניסתו של מפעיל חיצוני לשטח בית הספר או הגן, אלא אם מדובר במפעיל הקבוע של הקבוצה בחינוך היסודי או המיוחד. בנוסף, ההורים לא יוכלו להכנס לשטח בית הספר והגן, או להשתתף במפגשים בשטחים הפתוחים ובחצרות במסגרות החינוכיות.

בהתאם להנחיות, לבישת תחפושת אינה פוטרת מחובת עטיית המסכה על הפה והאף. עם זאת, במשרד החינוך הדגישו כי יש להקפיד על כי זהירות בעת עטיית המסכה מתחת לתחפושת, בעיקר בקרב ילדי הגן והחינוך היסודי ולאפשר להם להסיר את המסכות באופן בטוח ונוח על מנת למנוע מחנק.