מסתמן: מסיבות סיום ייערכו במסגרת הכיתה, לא יתקיימו נשפי סיום

משרד החינוך פרסם מסמך הנחיות לאירועי סיום שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים. מההוראות עולה כי ככל הנראה הורים לא יוכלו להשתתף במסיבות, והנשפים החגיגיים של שכבות י"ב - יבוטלו

זמן צפייה: 00:56

משרד החינוך פרסם הערב (שבת) מסמך ממנו עולה כי ייתכן שמסיבות הסיום של שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים ייערכו במסגרת הכיתה, וכי לא יתקיימו נשפי סיום לשכבות י"ב. עוד עולה מההוראות כי ככל הנראה הורים לא יוכלו להשתתף במסיבות.

עוד נכתב במסמך כי ההתנהלות תהיה תוך שמירה והקפדה על היגיינה, וכי מספר התלמידים יהיה בהתאם לכיתה האורגנית. במידה והאירוע יתקיים בשטח פתוח יהיה ניתן לקיימו עד 50 תלמידים ואנשי צוות תוך שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני.

גורמי חוץ כגון צלם, במאי וכו' יוכלו להיכנס בהתאם למגבלות משרד הבריאות. אירועי סיום שכבתי, סיום בבית תרבות, נשף, ואירוע באמפיתאטרון פתוח - ייאסרו. ימי הורים יהיו בצורה פרטנית ומדורגת ואסיפות הורים יתקיימו באופן מקוון. יתר האירועים יוכלו להתקיים ללא השתפות הורים.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בד בבד, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את רכבת ישראל לאתר פתרונות להפעלת אמצעי התחבורה, באופן שיאפשר פיקוח על כמות הנוסעים שיגיעו לרכבת. הפתרון המסתמן הוא הזמנת כרטיסים (וואוצ'רים) מראש לכול נוסע באמצעות אפליקציה. במהלך היממה הקרובה יסוכם הנושא וייתכן שבעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום רביעי.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 160 בני אדם נדבקו בנגיף מאז אתמול אחר הצהריים, וכי מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-295 בני אדם - שלושה מהם ביממה האחרונה בלבד.

מחלקות הקורונה בחלק מבתי החולים מתחילות להיפתח בשנית ויותר מאושפזים מגיעים. בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, בכירי משרד הבריאות ממליצים בישיבות פנימיות לבלום את פתיחת המשק ולשקול בשנית את פתיחת הרכבת ואת המשך פעילות בתי הספר - אך מקבלי ההחלטות נמנעים מלעשות כך לבנתיים.

בד בבד, משרד החינוך עדכן כי מספר החולים במערכת החינוך עומד על 330 בני אדם. 106 מוסדות חינוך נסגרו עד כה, ו-16,327 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי כחלק מבפעולות הפעולות שנוקט המשרד. עם זאת הודגש המשרד החינוך כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל. מרבית החולים, כ-56% הם מהעיר ירושלים ומתוכם כ-80% הם מהגימנסיה העברית.