הושגו הסכמות בין האוצר לגנים הפרטיים: ישובו לפעילות ביום א'

נציגי מעונות היום הפרטיים ונציגי האוצר קבעו כי מתווה הפעלתם יישען על מתווה הגנים המסובסדים ולפיו כל קבוצה תכלול עד 17 ילדים. המשמעות: רוב מוחלט של הגנים ייפתח שבוע הבא

זמן צפייה: 04:05

משרד האוצר ונציגי מעונות היום הפרטיים הגיעו במהלך הלילה (חמישי) להסכמות, בתום שיח ממושך, שמאפשרות את חזרתם לפעילות של המעונות הפרטיים כבר ביום ראשון הקרוב. המתווה להפעלת המעונות הפרטיים נשען על מתווה הגנים המסובסדים לגיל 3-6 שעבר אתמול, ולפיו כל קבוצה תכלול עד 17 ילדים. אם אין אפשרות להפרדה בין הקבוצות במבנה הגן תינתן אפשרות לרוטציה.

המשמעות היא שרוב מוחלט של הגנים ייפתח ביום ראשון. עוד במסגרת ההבנות נקבע כי יינתן מענק הסתגלות חד פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה מהקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים ודרישות הבריאות הייחודיות לגיל הרך.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הושגה הסכמה: מעונות היום והמשפחתונים ייפתחו ביום ראשון

ניסוי חדשות 13: האם ילדי הגנים יצליחו לשמור על הנחיות המרחק?

שלושה ימי פעילות וחלוקה לקבוצות: מתווה החזרה לגנים

מתקני משחקים בגן ילדים
מתקני משחקים בגן ילדים | צילום: חדשות 13

המענק מתווסף לכלי הסיוע שניתנו לעסקים עצמאיים, כגון שתי פעימות מענק סיוע לעצמאים, מענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות, פטור מארנונה לשלושה חודשים, מענק החזרה לתעסוקה שעתיד להקבע ועוד.

ד"ר שולמית ביסמנובסקי, מנכ"לית ארגון הפרטיים בישראל, בירכה על ההחלטה: "אני מברכת על ההבנות שהתקבלו הערב והן ביטוי למאבקנו העיקש וקולנו הרם. נוודא יחד עם שותפנו למתווה במשרד האוצר, כי הוא ייושם במלואו למען הגננות, ההורים והילדים בישראל. אנו עדיין ממתינים למתווה של משרד הבריאות ומצפים שיתאים לדרישות שלנו לצרכים של הילדים בגיל הרך".

כזכור, אתמול בלילה הגיעו משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת רוב מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב. לפי פרטי ההסכם, שתואם את הנחיות משרד הבריאות, המעונות יפעלו בחלוקה לקבוצות של 17 ילדים ללא רוטציה שישה ימים בשבוע ויאפשרו קבלה של כ-70% מהילדים שרשומים אליהם.

ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.