השר פרץ: "על בני הנוער לטייל בשומרון - כדי שיגורו כאן בעתיד"

שר החינוך התייחס לפרסום בחדשות 13, לפיו משרדו יממן סיורי תלמידים באזורים רגישים מבחינה ביטחונית בגדה המערבית: "כדי להתחבר לאדמה ולא לוותר עליה צריך להסתובב באזור עם תנ"ך"

זמן צפייה: 01:33

שר החינוך רפי פרץ התייחס היום (רביעי) לפרסום בחדשות 13 לפיו משרדו יממן סיורי תלמידים באזורים רגישים מבחינה ביטחונית בגדה המערבית, ואמר כי "אנו צריכים להנחיל לילדנו מגיל קטן את הערכים והמורשת של השומרון. כדי שיגיעו לגור באזור בגיל 30 - הם צריכים לטייל פה בגיל 16. כדי להתחבר לאדמה ולא לוותר עליה צריך להסתובב פה עם תנ"ך וללמוד על מי שחי פה, לכן נרחיב את הטיולים בכפוף לאישורי הצבא". הדברים נאמרו בהשקת תוכנית הדיור של מפלגת ימינה ברמת אלקנה. 

אמש כאמור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי השר פרץ יזם סיורים לימודיים בעשרות אתרים חדשים ביהודה ושומרון, ובראשם – קבר יוסף, אתר תפילה נפיץ שפורצים בו עימותים תדירים בין מתפללים יהודים לערבים, ונדרש תיאום וליווי צבאי על מנת לבקר בו. בין האתרים הנוספים ברשימה: הר עיבל, הר גריזים והר שילה. הסיורים יהיו סיורי רשות והתלמידים לא יחויבו להגיע אליהם, אך משרד החינוך יממן אותם. עד כה נאסר על תלמידים להגיע לאזורים אלו, אך כעת משרד החינוך מאמץ את פקודת צה"ל ויאפשר הגעה אליהם בליווי צבאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פרסום ראשון: משרד החינוך יאפשר סיורי תלמידים בקבר יוסף 

פרץ ברקע איומי השביתה: "מקדישים מאמצים לפתוח שנת הלימודים"

הורים חרדים למשרד החינוך: ספקו לילדינו לימודי ליב"ה

רפי פרץ בהשקת תכנית הדיור של רשימת ׳ימינה''
רפי פרץ בהשקת תכנית הדיור של רשימת ׳ימינה'' | צילום: חדשות 13

סתיו שפיר, מראשי המחנה הדמוקרטי, הגיבה לדבריו של שר החינוך ואמרה: "נחשפה התוכנית האמיתית של פרץ, סמוטריץ' שקד. כיתה א - שטיפת מוח דתית. גיל 16 - טיול שנתי בהתנחלויות. גיל 30 - עוברים לגור במאחז. לייבש את ישראל שבתוך הקו הירוק עם פקקים ומחירי דיור מטורפים, בזמן שבשטחים מדינת הרווחה משגשגת. ישראל כמדינת המתנחלים - סוף החזון הציוני. חייבים לעצור אותם".

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי חוק הלאום השנוי במחלוקת, שעורר בשנה שעברה סערה גדולה בחברה הישראלית, ייכנס החל משנת הלימודים הקרובה אל תוכנית הלימודים בתיכונים במסגרת שיעורי האזרחות - ואף כנושא חובה בבחינת הבגרות. התלמידים ילמדו את נוסח החוק ואת המשמעות שלו, ולפי התוכנית "התלמידים יפנימו את חזון המדינה הכולל את היותה של מדינת ישראל מדינת העם היהודי".

התוכנית באזרחות תהיה אחידה לכל המגזרים, כך שגם הערבים וגם הדרוזים ילמדו על החוק. במשרד החינוך כבר מכינים את המורים לכך שצפויים בקרב חלק מהתלמידים קשיים רגשיים שמקורן בהתנגדות לחוק. המטרה היא שהמורה יכניס לכיתה את הוויכוח הציבורי על החוק, והתלמיד יקרא כמה דעות סביב הנושא.

בין החומרים שיילמדו יהיו טורים של גדי טאוב, ניסים סופר ואביעד בקשי אשר תומכים בחוק, ומנגד מאמרים של המכון הישראלי לדמוקרטיה ועתירת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל. שר החינוך רפי פרץ אמר בתגובה כי "אני רואה חשיבות רבה שמערכת החינוך תלמד את חוק הלאום שממחיש את זכותינו ההיסטורית כעם ריבוני ומהווה בסיס חוקי למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".