תחקיר מיוחד: כמה קל לאדם זר להוציא את הילד שלכם מהגן?

למרות שהאיום המרכזי על ילדי ישראל כיום הוא פדופיליה, מבדיקת חדשות 13 עולה כי גני הילדים אינם מוגנים מפני הסיוט הכי גדול של כל הורה: "מדאיג כמה זה פשוט" • פרויקט מיוחד – חלק א'

זמן צפייה: 12:53

האיום המרכזי ביותר לשלומם של ילדי ישראל כיום הוא הפדופיליה, והפגיעים ביותר הם ילדי הגן, שלא תמיד לוקחים בכובד ראש את אזהרות הוריהם. בפרויקט מיוחד של חדשות 13 נבחן עד כמה קל לאדם זר להוציא ילדים ממוסדות החינוך – והתוצאה מבהילה. "לא רק שזה לא היה קשה", אמר אחד התחקירנים. "זה היה קל, מדאיג כמה זה קל".

בפרויקט נבחנו 30 גנים ברחבי הארץ, ובמסגרתו ניסו תחקירני חדשות 13 להוציא מגנים ילד בתירוץ כזה או אחר כי הוריו לא יכלו להגיע בעצמם לאסוף אותם. ברבים מהגנים, כמעט מחציתם, שחררו הגננות והסייעות את הילדים כמעט ללא שאלות.

עוד בחדשות 13:

אישום: אישה סרסרה בבנותיה – ועבדה עמן בזנות בדירה בירושלים

"ניצל את אמונם": סייע בבית ספר הואשם במעשים מגונים בילדים

גן הילדים באשדוד'
גן הילדים באשדוד ' | צילום: חדשות 10

במקרה אחד תיאמה התחקירנית את המהלך עם אמו של אחד הילדים, הצליחה בקלות להוציא את הילד מהגן – רק כדי לגלות ש"חטפה" ילד אחר הנושא את אותו שם. כשחזרה פעם נוספת וביקשה את הילד הנכון – נענתה על ידי הצוות החינוכי כמעט ללא חשדות.

"הפיתויים עובדים, אם המאבטחים בבתי הספר והגננות לא מכירים ולא מבינים את זה, חשוב לאבטח את הגן ולא לתת את הילד למי שלא מכיר, ולקבל הסכמה במקרה שאדם אחר מגיע לאסוף את הילד", מדגיש סגן גונדר ליאור לוי, מפקד יחידת "צור" בשב"ס המתמודדת עם עברייני מין משוחררים. "כי פיתויים כמו כלב או דובי עובדים – והוא יצליח למשוך את הילד החוצה".

מהעיריות שבשטחן התבצע הניסוי ממשרד הראווה נמסר בתגובה: "מדובר באירועים חמורים שדורשים בדיקה מעמיקה. לנוכח המקרים שתועדו נחדד את ההנחיות ונטפל במי שאחראי למחדלים".